Gå til innhold

Psykomotorisk behandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal begynne i psykomotorisk gruppe, og muligens også individuelt. Jeg er mye plaget med angst og spenninger og lurer på hva jeg kan få ut av dette. Jeg ønsker å høre om andres erfaringer. Hvordan jobber en psykomotorisk fysioterapeut nå for tiden? Gikk for mange år siden, men da var det massasje og samtale, noe jeg opplevde som litt for nært ift mine grenser.

Anyone?

Anonymkode: d30fd...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går til det nå pga depresjon, da er det ca 50/50 samtale og øvelser, blir kun tatt på om det er områder som er spesielt såre og dermed løsner hun på de.

Anonymkode: 31c38...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newnick

Bevisstgjøring. Feks ved at en blir gjort oppmerksom på at en (pga psyken) er så stresset at en ikke sitter ordentlig på en stol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er og en del fokus på kroppsbevissthet slik jeg opplever det. Har fått slik behandling under innleggelse, og det er temmelig ulikt vanlig fysioterapi. Man jobber med å løse spenninger, med pusten o.l. Ønsker man ikke å bli tatt på, så er de hensynsfulle. Jeg ble spurt om dette før vi satte i gang faktisk. Det er ganske normalt hvis man har vært utsatt for krenkelser mot kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var svada. Mye bedre å drive med vanlig kroppslig aktivitet og trening. 

Anonymkode: 8a7e2...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill dere 🙂 håper det blir bra, skal i første omgang begynne i gruppe🤔

Anonymkode: d30fd...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...