Gå til innhold

Det kan virke som..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at det er helt avgjørende for en persons rettigheter i helsesystemet at vedkommende har fått en diagnose. Om vedkommende person skal få noe hjelp utover helt små tiltak avhenger helt av en diagnose. Diagnosen blir sener ofte ikke ned eller oppjustert på grunn av manglende legekontor ofte er mitt inntrykk. Hvilken opplevelse har dere omkring de tingene?

Er det noen diagnoser som med større sannsynlighet er mere varige eller permanente enn andre. Eller er alt i bunn og grunn veldig usikkert bare.? Har alle her vært i kontakt med en spesialist eller psykiater om sitt tilfelle?

Anonymkode: 99824...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er tilbudet avhengig av diagnosen både i psykiatrien og i somatikken. Har en ingen sykdom, trenger en ikke helsehjelp. Den som har en alvorlig diagnose trenger og skal ha mer hjelp enn den som har en mindre alvorlig sykdom.

Schizofreni, bipolar lidelse, ADHD, autisme er eksempler på mer permanente sykdommer. Med korrekt behandling kan mange av disse holde symptomer i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newnick
20 timer siden, kupton skrev:

Selvsagt er tilbudet avhengig av diagnosen både i psykiatrien og i somatikken. Har en ingen sykdom, trenger en ikke helsehjelp. Den som har en alvorlig diagnose trenger og skal ha mer hjelp enn den som har en mindre alvorlig sykdom.

Schizofreni, bipolar lidelse, ADHD, autisme er eksempler på mer permanente sykdommer. Med korrekt behandling kan mange av disse holde symptomer i sjakk.

Jeg tenker at det er mange som ikke får hjelp til tross for en alvorlig diagnose også - pga dårllg utredning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, newnick skrev:

Jeg tenker at det er mange som ikke får hjelp til tross for en alvorlig diagnose også - pga dårllg utredning. 

Ja, helt klart. I somatikken hadde en aldri akseptert at avansert diagnostikk ble utført av hele spekteret av helsearbeidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, newnick skrev:

Jeg tenker at det er mange som ikke får hjelp til tross for en alvorlig diagnose også - pga dårllg utredning. 

Norge er så rik. Hvorfor blir det sparing på alle kanter? Bygging av prunkbygg da er det alltid nok penger for. Kanskje jeg har oversett noe? Forstår ikke målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, kupton skrev:

Ja, helt klart. I somatikken hadde en aldri akseptert at avansert diagnostikk ble utført av hele spekteret av helsearbeidere.

Jeg syns fastlegen skal har flest ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg syns fastlegen skal har flest ansvar.

Fastlegene er dyktige, men de er ikke spesialister. De har ikke kompetanse til å utrede de vanskeligste sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, kupton skrev:

Fastlegene er dyktige, men de er ikke spesialister. De har ikke kompetanse til å utrede de vanskeligste sakene.

O ja men jeg trodde de vet om det meste beskjed, fordi fastlegen kjenner en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...