Gå til innhold

Svie i huden og rift under sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en snart 25 år gammel jente som har hatt underlivsproblemer siden jeg var 17 år.

Da jeg begynte å ha samleie som 16-åring var alt bra. Jeg begynte på p-piller ganske kort tid etterpå. I ca samme tidsperiode begynte jeg å ta metotrexate for psoriasisen min. Og har gått på den siden. I denne perioden begynte problemene med sårt underliv. Jeg kunne sjeldent sykle mer enn 10 minutter uten at huden i underlivet mitt ble veldig sår. Jeg hadde regelmessig samleie med min daværende kjæreste, men huden ble fryktelig sår og jeg fikk alltid en rift nede ved kjedeåpningen og av og til andre steder. 

Jeg har altså hatt dette problemet i 8 år. Det er frustrerende og tungt. Jeg har prøvd å ha sex mange ganger, men ender alltid gråtende i dusjen med en iskald vannstråle mot det brennende skrittet. Det er så deprimerende at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er singel nå, men vil at min fremtidige kjæreste skal slippe å være med på dette helvettet jeg går igjennom. Jeg vil jo bare leve livet og kose meg og ha sex som alle andre. 

Jeg har vært hos 4 forskjellige gynekologer på forskjellige plasser i landet (pga flytting) og ingen har funnet løsningen. De påstår at jeg har en soppinfeksjon som kommer tilbake hele tiden, men det tror jeg ikke på lenger. Tar diflukan jevnlig, spesielt etter mensen. Men merker at det er ikke soppinfesjon. Problemet er jo konstant. Jeg blir alltid våt og har brukt glidemiddel i tillegg, så jeg er hvertfall ikke tørr nedentil. Jeg har sexlyst, og tar fram vibratoren av og til, men til og med da kjenner jeg en sviing.

Kan det være Metotrexaten som demper immunforsvaret mitt slik at noe skjer med huden i underlivet? Leste også i et forum at det kunne være et hormon i prevansjon (p-piller) som kan være problemet. Jeg går på  Zoely nå. 

Hvor kan jeg finne norges beste gynekolog? Koste hva det koste vil, jeg må ha hjelp.

Setter utrolig stor pris på hjelp med dette. Dette problemet ødelegger meg helt, jeg vil jo bare være normal og ha et normalt sexliv som andre. Takk på forhånd.

Anonymkode: 9d3f8...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Så forferdelig du må ha det.

Det er veldig vanskelig for meg å komme med en diagnose og forslag om behandling. Det finnes ved de større gynekologiske klinikker spesielle 'vulvaklinikker' hvor det er samarbeid mellom gynekologer og hudleger, de er eksperter. Det er lang ventetid, men i og med at du er så plaget og har vært det så lenge, så ser jeg det som beste løsning.

Jeg håper inderlig at du kan få hjelp. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...