Gå til innhold

Hva er årsak til at dere velger « AnonymBruker «?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg for min del redd for å bli identifisert ! 

Var likevel mer interessant å være her med nicknavn da det da virket å være folk som rett og slett brydde seg og «fulgte litt med» . Mer personlig på et vis:) 

Anonymkode: aed8a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedsakelig fordi jeg har sluttet på forumet eller tatt lang Pause og annonsert dette.

Dernest støy jeg har delt med enkelte jeg kjenner hvilket Nick jeg er " bak".

Anonymkode: 191a3...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke så lett for oss alle i dag tror jeg bare. Tenker bare jeg må få bestilt time hos legen. Redd det er kreft som er på vei til hodet eller noe. Smerter av og til  som hjerneskallen  vil deles i to. Har også et stort hakk som plutselig er kommet så er jo litt bekymret naturlig. En del andre ting som stokkhovne ben også. Noe skal det bare være. Så nok på tide å ringe når det lir av dag. Liker ikke å ringe men må man så må man.

Når det gjelder " nick" så er mitt blitt slitt i kantene liksom ,også er det at jeg vil gjerne ta en pause for å kjenne hvordan det virker. Om jeg får bedret søvn eller slik. 

Jeg får se. Fint å kunne være anonym også. Mere uforbintlig liksom. Akkurat som en arbeidsgiver. Annerledes.😊

Anonymkode: 191a3...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på noen av de med nic.  Klarer ikke å forklare hvorfor men godt voksne kvinner skremmer meg( selv omJeg er det selv). . De kan være nådeløs. Tar seg friheter til å si og mene det de vil. Litt skarp og selvsikker. Selv om menn også kan være litt strenge i sine kommentarer så treffer de ikke med så personlige og sårende kommentarer som noen kvinner gjør. Vi kvinner har lettere for å lese hverandre . I stedet for å bruke det til å oppmuntre og støtte bruker vi det noen ganger til å kritisere og analysere hverandre. Som om det blir en jakt på å avsløre deg og fortelle hva som er feil med deg heller enn å vise forståelse. Men så må jeg jo understreke at ikke alle er slik. Jeg vil være anonym. Jeg skriver ikke lenger så mye personlig. 

Anonymkode: 60531...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte nick, men jeg velger AB når jeg skal si noe som kan være avslørende for identiteten min, eller hvis jeg er redd for at andre brukere skal bli irriterte på meg. 

Anonymkode: d536e...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del redd for å bli identifisert ! 

Var likevel mer interessant å være her med nicknavn da det da virket å være folk som rett og slett brydde seg og «fulgte litt med» . Mer personlig på et vis:) 

Anonymkode: aed8a...884

Noen av dere som skriver både som anonym bruker og med nick er jo så lett gjenkjennelige at det er ingen vits i at dere prøver å være anonyme egentlig. ;) Men utover disse få så har ikke jeg sjangs til å holde dere fra hverandre og dermed blir det mye vanskeligere å svare dere også. Ikke for det - de fleste er vel på forum for psykiatri og der svarer jeg fint lite uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
54 minutter siden, Lillemus skrev:

Noen av dere som skriver både som anonym bruker og med nick er jo så lett gjenkjennelige at det er ingen vits i at dere prøver å være anonyme egentlig. ;) Men utover disse få så har ikke jeg sjangs til å holde dere fra hverandre og dermed blir det mye vanskeligere å svare dere også. Ikke for det - de fleste er vel på forum for psykiatri og der svarer jeg fint lite uansett.

Jeg ser annerledes på det. Det spiller ingen rolle om man blir gjenkjent av gjengangere på dol. Det er bare en fordel.

Poenget er å gjøre det litt vanskelig for bekjente i RL som ikke er her hele tiden, men kanskje streifer innom. Hvis noen tilfeldigvis har funnet ut at jeg er "Gargamel" er det fortsatt vanskelig (uoverkommelig for en normal person) å finne ut om jeg skrev noe spennende som anonym for 5 år siden.

Man kan da for eksempel ikke bruke site search på Google for å finne de innleggene. Det forutsetter at de som kjenner igjen folk er greie og i alle fall ikke skriver nicket til vedkommende i tråden.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tar seg friheter til å si og mene det de vil.

Er det egentlig noe galt med det, på et diskusjonsforum? Så lenge det ikke handler om unødvendige personangrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Noen av dere som skriver både som anonym bruker og med nick er jo så lett gjenkjennelige at det er ingen vits i at dere prøver å være anonyme egentlig. ;) Men utover disse få så har ikke jeg sjangs til å holde dere fra hverandre og dermed blir det mye vanskeligere å svare dere også. Ikke for det - de fleste er vel på forum for psykiatri og der svarer jeg fint lite uansett.

Jeg synes at man viser lite respekt når man vet at personer vil være anonym i innlegg, og så skal man absolutt gjette eller fortelle HVEM man tror vedkommende er. 

Anonymkode: a20ed...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ofte nick, men jeg velger AB når jeg skal si noe som kan være avslørende for identiteten min, eller hvis jeg er redd for at andre brukere skal bli irriterte på meg. 

Anonymkode: d536e...1cb

Samme her. Jeg synes det er best å være anonym iblant. Man er anonym med brukernick men man beskytter seg selv litt ekstra med å være anonym og. 

Anonymkode: a20ed...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å bruke brukernavn her når jeg fikk en mistanke om at noen IRL (foreldrene mine) kjente meg igjenn her, jeg vet ikke om de gjorde det kan ha vært tilfeldigheter og bare noen som skrev likt som dem de har aldri nevnt noe men snakker ikke med dem IRL så hvem vet,  men jeg liker å tulle og trolle og sette ting på spissen og da blir det dumt om foreldre ser det :P 

Anonymkode: b8666...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hovedsakelig fordi jeg har sluttet på forumet eller tatt lang Pause og annonsert dette.

Men du har ikke sluttet likevel.

Anonymkode: e8733...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet å bruke brukernavn her når jeg fikk en mistanke om at noen IRL (foreldrene mine) kjente meg igjenn her, jeg vet ikke om de gjorde det kan ha vært tilfeldigheter og bare noen som skrev likt som dem de har aldri nevnt noe men snakker ikke med dem IRL så hvem vet,  men jeg liker å tulle og trolle og sette ting på spissen og da blir det dumt om foreldre ser det :P 

Anonymkode: b8666...f43

Mulig de kjenner deg igjen likevel...  😨

Anonymkode: e8733...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig de kjenner deg igjen likevel...  😨

Anonymkode: e8733...65c

Ja altså foreldrene mine er ikke dumme, og har jo beskrevet ganske karakteristisk greie / situasjon, så googler de den greien får de opp dette forumet, og da merker de nok fort på skrivemåten og andre kjennetegn hvem det er, men de kan aldri være helt sikre på et enkelt innlegg som f.eks dette, så bedre enn ingenting, dessuten er det en annen gutt som skriver ganske likt som meg og har mye likhet med situasjonen, så bruker han som kamuflasje :ph34r:

Anonymkode: b8666...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg bruker ab. I tilfelle er det fordi jeg er litt ekstra redd for at noen utenforstående som kjenner meg i RL skjønner at det er meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del redd for å bli identifisert ! 

Var likevel mer interessant å være her med nicknavn da det da virket å være folk som rett og slett brydde seg og «fulgte litt med» . Mer personlig på et vis:) 

Anonymkode: aed8a...884

Hei!

Noen få ganger har jeg valgt dette fordi jeg ikke vil bli så lett gjenkjent i RL. Mest er det hensyn til andre som får meg velge det, men sjeldent.

Men dessverre så skjer det at andre, skriver mitt nick likevel...så blir jeg ikke så anonym som jeg ønsket.

Det siste kunne folk bli flinkere på her inne, være obs, på at når man skriver som anonym, selv om de som er her/leser, avslører hvem det er...respektere at det kan være man har sine gjennomtenkte grunner til å ville være anonym, i ett innlegg eller to.

Siden jeg ikke lyver, og likevel kan stå inne for det jeg skriver, mener, sier, både her og i RL, så bryr jeg meg lite om anonymfunksjonen, men siden jeg er blitt litt mer obs på at ikke alle mennesker, (selv om jeg for noen år sdien trodde det), er bare snille, eller har rent mel i posen..;.) osv og etc...så tenker jeg av og til og mest for andres skyld, noen ganger kan prøve være litt anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja altså foreldrene mine er ikke dumme, og har jo beskrevet ganske karakteristisk greie / situasjon, så googler de den greien får de opp dette forumet, og da merker de nok fort på skrivemåten og andre kjennetegn hvem det er, men de kan aldri være helt sikre på et enkelt innlegg som f.eks dette, så bedre enn ingenting, dessuten er det en annen gutt som skriver ganske likt som meg og har mye likhet med situasjonen, så bruker han som kamuflasje :ph34r:

Anonymkode: b8666...f43

Det er nesten litt slemt, vel?

Anonymkode: e8733...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Noen av dere som skriver både som anonym bruker og med nick er jo så lett gjenkjennelige at det er ingen vits i at dere prøver å være anonyme egentlig. ;) Men utover disse få så har ikke jeg sjangs til å holde dere fra hverandre og dermed blir det mye vanskeligere å svare dere også. Ikke for det - de fleste er vel på forum for psykiatri og der svarer jeg fint lite uansett.

De fleste av hvem er på forum for psykiatri`?

 

Anonymkode: a4f6d...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...