Gå til innhold

Er det noen her som har studert/studerer psykologi profesjon i Tromsø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bli psykolog. Snittet mitt fra videregående er ganske godt, men ikke godt nok. Fremfor å skulle ta opp fag som jeg allerede har en 5-er i, vurderer jeg å heller prøve meg på psykologi årsstudium. Da kan jeg heller fordype meg ordentlig i disse fagene, og så søke på profesjon i Tromsø. 

Det jeg lurer på er om sjansen er stor for å ikke komme inn selv om jeg hadde klart å få A i snitt? Selvsagt er det ikke gitt at jeg klarer å oppnå dette høye snittet. Samtidig har jeg fått en del A-er i løpet av bachelorgraden jeg har, så jeg vet i alle fall litt om hva som kreves for å få en A. Jeg har også full pott på alderspoeng, pluss poeng fra folkehøyskole. 

For meg ser det ut som om flere av årsstudiene i psykologi ikke inkluderer ex phil og ex fac. Er det noe man pleier å måtte ta utenom? 

Hvis noen har gått løpet, hadde jeg satt stor pris på tips og info. Det er ikke noe jeg heller vil bli enn psykolog, og jeg tror jeg kan klare det. Det er bare en lang vei å gå. 

Anonymkode: 6bba9...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å bli psykolog. Snittet mitt fra videregående er ganske godt, men ikke godt nok. Fremfor å skulle ta opp fag som jeg allerede har en 5-er i, vurderer jeg å heller prøve meg på psykologi årsstudium. Da kan jeg heller fordype meg ordentlig i disse fagene, og så søke på profesjon i Tromsø. 

Det jeg lurer på er om sjansen er stor for å ikke komme inn selv om jeg hadde klart å få A i snitt? Selvsagt er det ikke gitt at jeg klarer å oppnå dette høye snittet. Samtidig har jeg fått en del A-er i løpet av bachelorgraden jeg har, så jeg vet i alle fall litt om hva som kreves for å få en A. Jeg har også full pott på alderspoeng, pluss poeng fra folkehøyskole. 

For meg ser det ut som om flere av årsstudiene i psykologi ikke inkluderer ex phil og ex fac. Er det noe man pleier å måtte ta utenom? 

Hvis noen har gått løpet, hadde jeg satt stor pris på tips og info. Det er ikke noe jeg heller vil bli enn psykolog, og jeg tror jeg kan klare det. Det er bare en lang vei å gå. 

Anonymkode: 6bba9...056

Exphil og Exfac må være en del av opptaksgrunnlaget, men regnes ikke med i karaktersnittet

Anonymkode: c492c...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...