Gå til innhold

Er der noen media eller nyhetskanaler dere vil si har en høy grad av fri og uavhengig stil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hører mest NRK og synes de er blitt mye bedre. Ofte er det lommeboka som avgjør valg av media for meg.

Dette tema ble jo aktualisert ved et eksempel ikke lenge siden i norsk avisverden. Jeg synes det er rart at private ting skal ha slik betydning for arbeidsgiver men jeg tror det er liknende regler for ansatte  ved store undervisningsinstutusjoner. For meg er ville det være av motsatt betydning. Bare en stor ressurs at personen hadde nær relasjon også til politisk miljø men dette er kanskje så spesielle jobber ?

Alt er ikke hva man tror ofte. Fri og uavhengig presse. Hvilke bindinger synes dere bare må ikke finnes?  Hva med økonomiske. Statstilskudd? Går det på bekostning av noe?

Anonymkode: 961ca...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke. Men jeg prøver å veksle mellom flere ulike aviser på nettet for å få ulike vinklinger. Feks Aftenposten, Morgenbladet, Dagbladet, Vårt Land og Klasrekampen. Og Resett.no.

Endret av ekte nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør mye det samme med lokalstoff. Jeg tror det er mye man aldri hører om da ressursene nok ikke strekker til.

Anonymkode: 961ca...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører mest NRK og synes de er blitt mye bedre. Ofte er det lommeboka som avgjør valg av media for meg.

Dette tema ble jo aktualisert ved et eksempel ikke lenge siden i norsk avisverden. Jeg synes det er rart at private ting skal ha slik betydning for arbeidsgiver men jeg tror det er liknende regler for ansatte  ved store undervisningsinstutusjoner. For meg er ville det være av motsatt betydning. Bare en stor ressurs at personen hadde nær relasjon også til politisk miljø men dette er kanskje så spesielle jobber ?

Alt er ikke hva man tror ofte. Fri og uavhengig presse. Hvilke bindinger synes dere bare må ikke finnes?  Hva med økonomiske. Statstilskudd? Går det på bekostning av noe?

Anonymkode: 961ca...3b6

Hei!

Jeg leser på NRK og litt aftenposten, men fordi min bestefar sa at man må aldri bare lese norske aviser, så leser jeg også på BBC og Aljazeera.

Føler da jeg får bedre innsikt i ulike saker i verden og fra ulike synsvinkler.

De lager også gode dokumentarer, så nettopp en dokumentar på Aljazeera som het Mothers in Rinkeby, og jeg syns fint å se at somaliske kvinner selv tar initiativ for å stanse volden i bydelen, og arrangerer nattpatruljer i helgene.

Samtidig syns jeg Yellow west aksjonene som har spredd seg til flere Europeiske land ikke dekkes tilfredstillende av norske aviser og nyhetskanaler. Sånn er det dessverre litt for mye av, at norske nyhetsmedier ikke dekker mange viktige saker, tidvis føles det som de driver sensur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg leser på NRK og litt aftenposten, men fordi min bestefar sa at man må aldri bare lese norske aviser, så leser jeg også på BBC og Aljazeera.

Føler da jeg får bedre innsikt i ulike saker i verden og fra ulike synsvinkler.

De lager også gode dokumentarer, så nettopp en dokumentar på Aljazeera som het Mothers in Rinkeby, og jeg syns fint å se at somaliske kvinner selv tar initiativ for å stanse volden i bydelen, og arrangerer nattpatruljer i helgene.

Samtidig syns jeg Yellow west aksjonene som har spredd seg til flere Europeiske land ikke dekkes tilfredstillende av norske aviser og nyhetskanaler. Sånn er det dessverre litt for mye av, at norske nyhetsmedier ikke dekker mange viktige saker, tidvis føles det som de driver sensur.

Veldig interessant.

Anonymkode: 961ca...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Madelenemie skrev:

 

Samtidig syns jeg Yellow west aksjonene som har spredd seg til flere Europeiske land ikke dekkes tilfredstillende av norske aviser og nyhetskanaler. Sånn er det dessverre litt for mye av, at norske nyhetsmedier ikke dekker mange viktige saker, tidvis føles det som de driver sensur.

Ja, det er veldig mye norsk media ikke dekker.

Anonymkode: 64eb2...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...