Gå til innhold

Skal jeg slutte pga. angsten?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk sjanse å gå to ganger i uka på praksis. Det er en del folk som kommer å gå. Jeg trodde det er bra å komme litt ut i verden igjen etter lang sykdom. Nå syns jeg at det blir for mye. Mye angst og helseplager gjør alt vanskeliger og det andre dager blir det sykepleier, fastlege, fysioterapeut og andre undersøkelser. Jeg har mye magevondt og kanskje få jeg medisin som hjelper. Bortsett fra den. Gå jeg ett skritt tibake og kutte praksisen eller skal jeg utholde angsten? Jeg føler at depresjonen ikke gir seg og at jeg ikke orker selskap. Jeg var på kanten flere ganger det siste ukene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446542-skal-jeg-slutte-pga-angsten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg fikk sjanse å gå to ganger i uka på praksis. Det er en del folk som kommer å gå. Jeg trodde det er bra å komme litt ut i verden igjen etter lang sykdom. Nå syns jeg at det blir for mye. Mye angst og helseplager gjør alt vanskeliger og det andre dager blir det sykepleier, fastlege, fysioterapeut og andre undersøkelser. Jeg har mye magevondt og kanskje få jeg medisin som hjelper. Bortsett fra den. Gå jeg ett skritt tibake og kutte praksisen eller skal jeg utholde angsten? Jeg føler at depresjonen ikke gir seg og at jeg ikke orker selskap. Jeg var på kanten flere ganger det siste ukene.

Jeg synes du skal fortsette. Det du beskriver er dessverre den kampen man må gjennom for å forhåpentligvis få det litt bedre. I blant kan det være et blodslit, men som regel er det verdt det.

42 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes du skal fortsette. Det du beskriver er dessverre den kampen man må gjennom for å forhåpentligvis få det litt bedre. I blant kan det være et blodslit, men som regel er det verdt det.

Jeg har gledet meg masse på det. Jeg er usikker fordi angsten min blitt verre. Jeg hadde et angstkurs og jeg vet hva jeg må gjøre når angsten kommer men det funker ikke. Det er noe som sitter inne og når det trigger meg få jeg nesten panikk. Jeg er redd at det blir verre.

1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Jeg har gledet meg masse på det. Jeg er usikker fordi angsten min blitt verre. Jeg hadde et angstkurs og jeg vet hva jeg må gjøre når angsten kommer men det funker ikke. Det er noe som sitter inne og når det trigger meg få jeg nesten panikk. Jeg er redd at det blir verre.

Ok, men tror du det blir bedre av å ikke ha noe å gjøre? Hva med å forsøke 1 dag?

1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Hvis jeg trekker meg fra noe jeg har angst for, så øker det angsten min på sikt.  Det eneste jeg kan gjøre er nettopp å gjøre det jeg er redd for, gang på gang på gang.

4 minutter siden, XbellaX skrev:

Ok, men tror du det blir bedre av å ikke ha noe å gjøre? Hva med å forsøke 1 dag?

Kanskje det er lurt. Jeg må tenke om det. Det er jo ikke mye. Jeg føler meg så skamfull å ikke har noe å jobbe og så trodde jeg det er bra å gjøre noe.

Annonse

1 time siden, Betti 11 skrev:

Jeg vil anbefale deg å prøve litt til. Jeg får angst av å gå på trening men jeg går.

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Hvis jeg trekker meg fra noe jeg har angst for, så øker det angsten min på sikt.  Det eneste jeg kan gjøre er nettopp å gjøre det jeg er redd for, gang på gang på gang.

Jeg opplevde flere overgrep fra menn. Det er ikke lett å bli kvitt det. Det er veldig lenge siden og jeg hadde ikke bearbeidet det. Kanskje du har rett. Jeg er en fluktmenneske.

Angst er ikke for pyser. Den er altoverskyggende, og manipulerer tankene våre. Det kan være forferdelig å bekjempe det, men jeg har ikke troa på at det vil hjelpe å droppe ut av aktivitet. Tvert om faktisk. Gir du etter ved å bli hjemme, er det 1-0 til angsten, fordi det nettopp er så vanlig. Det føles jo skremmende å ha angst i seg selv, og det er fort å komme i en sirkel der man ender opp med å ha angst for angsten, som igjen kan hemme mer. Så jeg tenker det er lurt av deg å forsøke å vær3e i noen form for aktivitet. Ikke akkurat førti timers arbeidsuke, men noen timer et par dager. Jeg vil anbefale en bok som heter Trange rom og åpne plasser. Lettlest og ryddig informasjon om angst og måter å jobbe med det på Jeg hadde selv veldig god hjelp av denne da jeg ventet på hjelp. 

Annonse

11 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Angst er ikke for pyser. Den er altoverskyggende, og manipulerer tankene våre. Det kan være forferdelig å bekjempe det, men jeg har ikke troa på at det vil hjelpe å droppe ut av aktivitet. Tvert om faktisk. Gir du etter ved å bli hjemme, er det 1-0 til angsten, fordi det nettopp er så vanlig. Det føles jo skremmende å ha angst i seg selv, og det er fort å komme i en sirkel der man ender opp med å ha angst for angsten, som igjen kan hemme mer. Så jeg tenker det er lurt av deg å forsøke å vær3e i noen form for aktivitet. Ikke akkurat førti timers arbeidsuke, men noen timer et par dager. Jeg vil anbefale en bok som heter Trange rom og åpne plasser. Lettlest og ryddig informasjon om angst og måter å jobbe med det på Jeg hadde selv veldig god hjelp av denne da jeg ventet på hjelp. 

Vet du det verste er å skuffe folk, fordi jeg ikke kan stille opp. Jeg er nå ett og et halvt år syk. Det med angst har begynnt snikende. Ville gjerne føle meg fri og glad igjen, men nå vet jeg ikke hvordan det gå videre. Noe slags planlegging kan jeg glemme. Så prøver jeg å få noe ut av det. Det er hyggelige folk rund meg som prøver å løfte meg opp, men jeg føler ikke at det hjelper. 

yellow ledbetter

Det er vel å finne ut hvor mye det koster deg i forhold til hvor mye det gir deg. Og å gi det tid, så du ser om det blir verre eller bedre. Det er ofte tøft i begynnelsen når en starter med noe nytt, selv for folk som ikke har angst, men sånt kan jo gå seg til. Blir det verre og verre, er det en helt annen sak. Da ville jeg prøvd å få et annet opplegg som passer bedre.

55 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Det er vel å finne ut hvor mye det koster deg i forhold til hvor mye det gir deg. Og å gi det tid, så du ser om det blir verre eller bedre. Det er ofte tøft i begynnelsen når en starter med noe nytt, selv for folk som ikke har angst, men sånt kan jo gå seg til. Blir det verre og verre, er det en helt annen sak. Da ville jeg prøvd å få et annet opplegg som passer bedre.

Kanskje jeg burde gi dem en sjanse. Jeg blir så utslitt med folk rundt meg. Flere ganger måtte jeg gå ut om å hente meg inn igjen. Satt på do og gråt fordi angsten var så plagsom.

21 timer siden, newnick skrev:

Angst er meget tøft å bekjempe. Se på gevinsten du vil få når du gjennomfører. Det er verdt det, ikke sant? 

Ja jeg merker at det ikke gå over. Etter angstkursen trodde jeg det blir middels bra, men nå er det verre. Jeg må prøve så godt jeg kan.

På 21.1.2019 den 20.27, Betti 11 skrev:

Er du godt voksen?

Anonymkode: 2b8ae...e63

yellow ledbetter
13 timer siden, Betti 11 skrev:

Kanskje jeg burde gi dem en sjanse. Jeg blir så utslitt med folk rundt meg. Flere ganger måtte jeg gå ut om å hente meg inn igjen. Satt på do og gråt fordi angsten var så plagsom.

Det høres jo ikke bra ut. Er det mulig å få en annen praksisplass, der det er litt mer oversiktlig og ikke så mange ulike personer som kommer og går? Det kan jo virke som det gjør problemet ditt verre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...