Gå til innhold

Uoppdaget graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har tatt 2 graviditetstester 3-4 mnd etter samleie. Disse var begge negative, men er nå redd for at de var falskt negative. Vet at flere leger mener dette er lite sansynlig, men hører stadig om folk som har testet negativt så langt på vei, også er de gravide. Hva tenker du? Føler meg ikke 100 % sikker, når jeg hører dette. Hører om folk som har gått et helt svangerskap uten å oppdage graviditeten, hvorfor er det slik?Er en relativt tynn person (på 18 år), er redd man ikke ville sett en mulig graviditet (isåfall 37 ish uker på vei), siden jeg er så tynn ( eller av andre årsaker) I og med at det finnes en gruppe kvinner som ikke har oppdaget graviditet før fødsel. Skulle jo trodd de hadde store gravide mager. På forhånd, takk. Mvh. 

Anonymkode: b4f01...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

De kvinner som har gått en hel graviditet 'uten å merke det', har helt sikkert fortrengt at de er gravide. Det skjer neppe i dag.

Du kan stole på testene. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en relativt tynn person (på 18 år), er redd man ikke ville sett en mulig graviditet (isåfall 37 ish uker på vei), siden jeg er så tynn ( eller av andre årsaker)

Jeg garanterer deg at du ville både sett og kjent det hvis du hadde vært 37 uker på vei. Det at du er slank til vanlig, gjør det enda mindre sannsynlig at du skulle være langt på vei uten å merke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Mette Moen, Gynekolog said:

De kvinner som har gått en hel graviditet 'uten å merke det', har helt sikkert fortrengt at de er gravide. Det skjer neppe i dag.

Du kan stole på testene. Vennlig hilsen Mette

Ok tusentakk for kjapt svar! Bare syntes det er vanskelig å slå meg til ro med at testene mine er ekte negative, når det finnes flere som har testet falskt negativt så langt på vei... fikk også utført en ul Abdomen (bukhulen tror jeg?) på sykehuset rundt det samme tidspunktet. legen visste ikke jeg var redd for å være gravid, ville han selvom ha oppdaget en graviditet om dette var tilfellet? Altså at det oppdages uten at han «leter etter en graviditet» Takk på forhånd igjen :) Føler ikke jeg kommer til å klare å slappe av før det har gått såpass mange uker at jeg VET jeg ikke kan ha vært gravid (tenker til og med at jeg må vente flere uker etter «termin» grunnet at noen føder jo etter termin) holder på å bli sprø! Uff

Anonymkode: b4f01...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok tusentakk for kjapt svar! Bare syntes det er vanskelig å slå meg til ro med at testene mine er ekte negative, når det finnes flere som har testet falskt negativt så langt på vei... fikk også utført en ul Abdomen (bukhulen tror jeg?) på sykehuset rundt det samme tidspunktet. legen visste ikke jeg var redd for å være gravid, ville han selvom ha oppdaget en graviditet om dette var tilfellet? Altså at det oppdages uten at han «leter etter en graviditet» Takk på forhånd igjen :) Føler ikke jeg kommer til å klare å slappe av før det har gått såpass mange uker at jeg VET jeg ikke kan ha vært gravid (tenker til og med at jeg må vente flere uker etter «termin» grunnet at noen føder jo etter termin) holder på å bli sprø! Uff

Anonymkode: b4f01...e74

Men hvorfor har du fått denne fikse ideen om at du er høygravid uten å ha merket noe som helst? Du har mensen som vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det nytter dessverre lite å komme med gode argumenter overfor mennesker med tvangstanker. Nå løser saken seg selv etterhvret, men ellers må psykiater/psykolog inn i bildet. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymjente123
1 hour ago, Mette Moen, Gynekolog said:

Det nytter dessverre lite å komme med gode argumenter overfor mennesker med tvangstanker. Nå løser saken seg selv etterhvret, men ellers må psykiater/psykolog inn i bildet. Vennlig hilsen Mette

Ok, men har du noe svar på det jeg sa om ultralyden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymjente123

Har også følt på pulseringer i hele kroppen. Gjør ikke vondt men er sånne små «bevegelser» ish som leamus noen ganger, men andre ganger som dråper som renner nedover ryggen. Kommer dette av at jeg leter så mye etter tegn og tenker så mye på dette at jeg kjenner dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...