Gå til innhold

Kupton og andre: hva synes dere?


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg har vært uføretrygdet i 5 år og orker ikke dette mer. Det går utover humør, selvfølelse, selvrespekt, psykisk helse og behovet for å mestre. Jeg vil derfor prøve å komme meg ut i arbeid, men jeg er blitt 53 år gammel og det er vel ikke akkurat et pluss. Jeg har blinket ut en utdannelse; medisinsk sekretær som går på dagtid over et halvt år. Den siste jobben jeg hadde var som sekretær på et sykehus. Jeg har også medisin mellomfag. Men det er altså lenge siden jeg var der ute.

Fordeler/ulemper ved å satse igjen? (Inni meg har jeg forresten et mantra: Screw you all! I'm doing this shit.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest newnick

Husk at du har startet (eller tenkt å starte?) mange prosjekter i gode perioder. 

Jeg synes dette er noe du skal diskutere med dine behandlere som kjenner deg og din sykdom i dette tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg har vært uføretrygdet i 5 år og orker ikke dette mer. Det går utover humør, selvfølelse, selvrespekt, psykisk helse og behovet for å mestre. Jeg vil derfor prøve å komme meg ut i arbeid, men jeg er blitt 53 år gammel og det er vel ikke akkurat et pluss. Jeg har blinket ut en utdannelse; medisinsk sekretær som går på dagtid over et halvt år. Den siste jobben jeg hadde var som sekretær på et sykehus. Jeg har også medisin mellomfag. Men det er altså lenge siden jeg var der ute.

Fordeler/ulemper ved å satse igjen? (Inni meg har jeg forresten et mantra: Screw you all! I'm doing this shit.)

 

Har du råd? Denne type studier koster som regel flere tusen

Anonymkode: ea991...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du råd? Denne type studier koster som regel flere tusen

Anonymkode: ea991...8df

Forskudd på arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, newnick skrev:

Husk at du har startet (eller tenkt å starte?) mange prosjekter i gode perioder. 

Jeg synes dette er noe du skal diskutere med dine behandlere som kjenner deg og din sykdom i dette tilfellet. 

Jeg har bestilt time hos både fastlege og psykiater. Har i bakhodet at jeg kan få dårlige perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Gondor skrev:

Den der intet vover, intet vinner. Jeg har sendt inn søknad.

Hei!

Håper du lykkes, jeg tror du vil greie få jobb,  har en jeg kjenner som gjorde noe sånt, ca på din alder, og hun fikk både raskt jobb og trives veldig i sin nye jobb.

Jeg driver selv og starter opp noe, og jeg ser at det er veldig mye arbeide, og ikke på lang tid blir det noen særlig inntekt, men jeg får i hvert fall mye å gjøre. Men å drive eget, krever liksom jobbing til alle døgnets tider...men man har jo fleksibilitet da, det må man sette pris på. Skjønt jeg liker bedre rutiner. Også når man jobber hjemmefra stort sett, så skjønner ikke barna, at man faktisk må jobbe:-( Så det er noen ulemper også....

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all oppmuntring alle sammen! Det tar jeg med meg.

Det blir litt av en overgang for meg med skole fra 9 til 16:30 man-fre, men heldigvis har jeg store barn som kan trå til med handling og matlaging. De er forresten kjempeglad på mine vegne.

Jeg er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskap er alltid lett å bære. Du kan ha mange gode år i arbeidslivet fremover og holder helsa så har man jo mulighet iallefall på papiret til å stå til 72 år med full inntjening. Husker da jeg studerte var det en eldre veldig hyggelig dame som gikk rundt i den svære kantina med mange langbord og ryddet etter oss studenter. Alltid så hyggelig og snill. Hun ble da også godt påskjønnet av ledelsen husker jeg i avisene og bare elsket av alle studentene tror jeg.

Jeg var på infomøte i nav her jeg bor og der sa de at om man hadde en plan burde man ta det opp med dem da de var veldig innstilt på å komme folk som ville noe i møte. Om man hadde en kontaktpersonen i NAV som vistnok alle skulle ha så kunne man be om et møte og kanskje få mye studieavgift i noen tilfeller hele dekket.  Dette virket de veldig troverdige på. De nevnte sveiseutdanning og alt som var beslektet med inginør og helsefag som jo trengs veldig akkurat nå. Man anbefalte å ta kontakt med kompetansebyggeren eller var det kunnskapssenteret i kommunen for gratis rådgivning og hjelp til å bygge opp søknad om nødvendig støtte og hjelp. 

Jeg er i litt annen situasjon ,men håper også at det skal bli en åpning i arbeidsmarkedet også for meg før pensjonsalder. Men det går veldig opp og ned i helsa for meg om dagen så jeg vet ikke vilken  vei det bærer for meg så langt.

Ville bare ønske deg lykke til. Det er så interessant å lese alt du skriver.😊

Anonymkode: 2139d...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye navreglene som kom pr 1.1.19 gir også mulighet til  økt støtte av studiemateriell som bøker så jeg. Jeg så dette under grunn og hjelpestønad og info om hva som var nytt.

Anonymkode: 2139d...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Kan du studere og fortsatt ha uføretrygd? (Sikkert dumt spørsmål, men jeg har ikke møtt noen som har gjort det.) I så fall har du jo ingenting å tape. Men du må vel kanskje ta det opp med NAV uansett? Som sagt, jeg har ikke peiling på reglene her, men det er greit å vite at du ikke får økonomiske problemer hvis det blir for tøft å studere, eller hvis du ikke får jobb etterpå. Men det er tøft av deg å satse, i alle fall. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...