Gå til innhold

«Vil deg vel»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En stadfesting jeg trenger når jeg er i kontakt med lege/psykolog. 

De skulle visst hva som foregår inni hodet mitt hver gang jeg ser «ett av dem».. ( har nok funnet ut endel).

Jeg må ha bekreftelser , så går det en stund og så «tror jeg ikke det er sant» likevel . Eller hva driver jeg med? Vet ikke om det er tanker eller noen form for ryggmargsrefleks.

Fått beskjed om å se på kroppsspråket til terapeuten, tror du jeg mener det jeg sier eller ikke sa h*n...?

Lurer på forskjellen  på en innebygd dårlig selvfølelse og mistenksomhet ..? Jeg vil gjerne tro noen vil meg vel, men klarer ofte ikke stole på det. Tankebanene havner lett ut på vidvanke , men skjønner det jo selv i - da puster jeg lettet ut🧐Ganske tærende, men når jeg vet det er jeg vel ikke helt på jordet .. 

Selvgranskende hilsning (🤬)

Anonymkode: 9c0d9...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hva du vil ha svar på men ut ifra dette med å se på kroppsspråket til terapauten så tenker jeg at du enten trenger å øve deg på å tolke kroppsspråk og mimikk eller bli flinkere til å stole på det du tror du ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg forstår så er du usikker på om de du har kontakt med i helsevesenet vil deg vel eller faktisk bryr seg og er ærlig med deg?

Jeg tenker at de har tatt en del utdannelse for å kunne hjelpe mennesker med helsa og jeg tviler på at noen ville gå de årene på skole uten å faktisk genuint bry seg om å hjelpe generelt mennesker, dvs også deg.

Så om det er skeptiske/automatiske tanker som dukker opp på disse timene med helsevesenet så kan du kanskje prøve tenke på at de har brukt en del tid og studert for på å få sitte på kontoret og behandle mennesker. Har du fått kognetivt skjema med abc modellen eller hva den heter?

Det er en grei måte å sortere tanker og komme frem til hvordan man kan snu tankene til en mer fornuftig/realistisk og positiv tanke.

 

Anonymkode: f0888...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...