Gå til innhold

Alt er ikke bare....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man skal ikke skylde på andre fordi en selv har så problemer med å bryte gamle livs mønstre .

Jeg er av dem som vokset opp med røyking. En onkel som mye var min bakkekontakt i tidlig barndom gikk på grunn av sine nerver fra annen verdenskrig aldri i butikken. Barnet ble sendt av sted og hoppet og danset av sted og foran disken skulle ha " vi menn og alle menn og Tidemann gul nummer 2" . Rett som det var hadde barnet fått feil sigarett papir og måtte tilbake å bytte. Dobbel Rizzla skulle det være. En annen onkel lærte barnet opp i piperensing. ( piperensere er jo også fine å lage julepynt av). En far som aldri selv røket og syntes det bare så dumt ut men bød alltid russejenta på en sigarett. Er det rart at man har problemer i dag omkring sigarettrøyk. Jeg liker fremdeles ikke denne totalavholdstanken. Blir aldri  helt fortrolig med den.

I dag er jeg 63 og har store problemer med å la sigaretten ligge selv om pengene sikkert hadde vært gode å ha men regner uansett ikke med å bli så urgammel så tøft vårt samfunn og verden bare i økende grad blir. Viljen er på plass men det er vanskelig å si hvorfor man bare ikke slutter som alle de andre gjorde mens leken ennå var god?????

Er det rart....

Anonymkode: b2699...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De samme onklene så når jeg syter og klaget over skolen og skolens mange selvbestaltede aktører. " Hvorfor slutter du ikke..???De er jo alle så lengst avdøde i dag ,men når jeg tenker tilbake så tenker jeg hvordan der kanskje er ting der bare ikke er noen god løsning på.???? Akkurat som i matematikken. At ikke alle likninger kan løses som fysikklæreren vår sa. ??????

Anonymkode: b2699...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke skylde på andre fordi en selv har så problemer med å bryte gamle livs mønstre .

Jeg er av dem som vokset opp med røyking. En onkel som mye var min bakkekontakt i tidlig barndom gikk på grunn av sine nerver fra annen verdenskrig aldri i butikken. Barnet ble sendt av sted og hoppet og danset av sted og foran disken skulle ha " vi menn og alle menn og Tidemann gul nummer 2" . Rett som det var hadde barnet fått feil sigarett papir og måtte tilbake å bytte. Dobbel Rizzla skulle det være. En annen onkel lærte barnet opp i piperensing. ( piperensere er jo også fine å lage julepynt av). En far som aldri selv røket og syntes det bare så dumt ut men bød alltid russejenta på en sigarett. Er det rart at man har problemer i dag omkring sigarettrøyk. Jeg liker fremdeles ikke denne totalavholdstanken. Blir aldri  helt fortrolig med den.

I dag er jeg 63 og har store problemer med å la sigaretten ligge selv om pengene sikkert hadde vært gode å ha men regner uansett ikke med å bli så urgammel så tøft vårt samfunn og verden bare i økende grad blir. Viljen er på plass men det er vanskelig å si hvorfor man bare ikke slutter som alle de andre gjorde mens leken ennå var god?????

Er det rart....

Anonymkode: b2699...e10

Hvis du tenker du kan spare 20-25000 på å stumpe røyken hjelper kanskje det? Jeg tenker det er rart å klage og bekymre seg så mye for økonomien har du bruker så mye penger på dette. Men hver sin lyst.

Anonymkode: 9861c...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...