AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 Man skal ikke skylde på andre fordi en selv har så problemer med å bryte gamle livs mønstre . Jeg er av dem som vokset opp med røyking. En onkel som mye var min bakkekontakt i tidlig barndom gikk på grunn av sine nerver fra annen verdenskrig aldri i butikken. Barnet ble sendt av sted og hoppet og danset av sted og foran disken skulle ha " vi menn og alle menn og Tidemann gul nummer 2" . Rett som det var hadde barnet fått feil sigarett papir og måtte tilbake å bytte. Dobbel Rizzla skulle det være. En annen onkel lærte barnet opp i piperensing. ( piperensere er jo også fine å lage julepynt av). En far som aldri selv røket og syntes det bare så dumt ut men bød alltid russejenta på en sigarett. Er det rart at man har problemer i dag omkring sigarettrøyk. Jeg liker fremdeles ikke denne totalavholdstanken. Blir aldri helt fortrolig med den. I dag er jeg 63 og har store problemer med å la sigaretten ligge selv om pengene sikkert hadde vært gode å ha men regner uansett ikke med å bli så urgammel så tøft vårt samfunn og verden bare i økende grad blir. Viljen er på plass men det er vanskelig å si hvorfor man bare ikke slutter som alle de andre gjorde mens leken ennå var god????? Er det rart.... Anonymkode: b2699...e10 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 De samme onklene så når jeg syter og klaget over skolen og skolens mange selvbestaltede aktører. " Hvorfor slutter du ikke..???De er jo alle så lengst avdøde i dag ,men når jeg tenker tilbake så tenker jeg hvordan der kanskje er ting der bare ikke er noen god løsning på.???? Akkurat som i matematikken. At ikke alle likninger kan løses som fysikklæreren vår sa. ?????? Anonymkode: b2699...e10 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 Disse var selvsagt ikke så opplyste som vi alle er i dag...🤔 Anonymkode: b2699...e10 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 AnonymBruker skrev (På 22.1.2019 den 18.29): Man skal ikke skylde på andre fordi en selv har så problemer med å bryte gamle livs mønstre . Jeg er av dem som vokset opp med røyking. En onkel som mye var min bakkekontakt i tidlig barndom gikk på grunn av sine nerver fra annen verdenskrig aldri i butikken. Barnet ble sendt av sted og hoppet og danset av sted og foran disken skulle ha " vi menn og alle menn og Tidemann gul nummer 2" . Rett som det var hadde barnet fått feil sigarett papir og måtte tilbake å bytte. Dobbel Rizzla skulle det være. En annen onkel lærte barnet opp i piperensing. ( piperensere er jo også fine å lage julepynt av). En far som aldri selv røket og syntes det bare så dumt ut men bød alltid russejenta på en sigarett. Er det rart at man har problemer i dag omkring sigarettrøyk. Jeg liker fremdeles ikke denne totalavholdstanken. Blir aldri helt fortrolig med den. I dag er jeg 63 og har store problemer med å la sigaretten ligge selv om pengene sikkert hadde vært gode å ha men regner uansett ikke med å bli så urgammel så tøft vårt samfunn og verden bare i økende grad blir. Viljen er på plass men det er vanskelig å si hvorfor man bare ikke slutter som alle de andre gjorde mens leken ennå var god????? Er det rart.... Anonymkode: b2699...e10 Ekspander Hvis du tenker du kan spare 20-25000 på å stumpe røyken hjelper kanskje det? Jeg tenker det er rart å klage og bekymre seg så mye for økonomien har du bruker så mye penger på dette. Men hver sin lyst. Anonymkode: 9861c...c91 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.