Gå til innhold

Ulike utfall, hva skal vi gjøre og hvem skal vi kjempe for, og ikke minst eventuelt hvordan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser vi nøye nok finner vi ut at genene våre og andre ting utenfor individets kontroll predikerer mye av våre utfall i livet, er du lav og vil ha lederjobb har du dårlige muligheter til det, eller om du ikke er "kamera-pen" vil du slite med å få TV og filmroller (og vinne priser for å være best til det), har du fattige foreldre vil du ha dårligere muligheter grunnet mindre trygghet og trolig noe mindre tilstedeværende foreldre bla.a

https://www.bmj.com/content/352/bmj.i582 6 cm høyde ga i snitt 12'600 kroner mer lønn det tilsvarer at 30 cm gir 60'000 mer lønn..., for en 190 gutt vs 160 gutt. Overvekt har mye med genetikk å gjøre også (selv om det åpenbart er ting individer kan gjøre selv) og gir store forskjeller i lønn bla.a, slike ting finner du i alle aspekter, men jeg ser aldri noen kjempe for "likelønn for stygge folk", eller "likelønn for feite folk", eller "likelønn for lave gutter", 

Alltid bare rase og kjønn. Hvorfor er folk besatt på rase og kjønn, det er en ekstrem forenkling og overser det aller meste av ulikhetene våre som handler om helt andre genetiske faktorer utenfor vår kontroll, hva synes dere vi bør gjøre med det? Kvotere inn "stygge" folk på filmer, lave folk i styrer, feite folk bør få skattereduksjon av staten som kompensasjon ?

På kjærlighetsfronten er det også mye ulike utfall for forskjellige grupper, skulle likt å høre folks "forslag" til løsninger på dette, siden folk virker være så opptatt av like utfall ? :ph34r:

Dere som er for like utfall (og ikke bare like muligheter) hvordan ser dere for dere løsninger på problemene ?

Kjør debatt

Anonymkode: 2c395...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pen og pen. Det er jo mange som tydeligvis har vært veldig begeistret for Trumf også og mange andre opp igjennom historien. Selv sagaene konge hellige Olav som jo ble helgen var noen kjernekar eller noe å se på. Alt er ikke så lett tror jeg. Livet kan ha noe i ermet for de aller  fleste tror jeg. 😊Uten at jeg tror på julenissen eler politikk for den sakens skyld.😎

Anonymkode: 4c55e...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pen og pen. Det er jo mange som tydeligvis har vært veldig begeistret for Trumf også og mange andre opp igjennom historien. Selv sagaene konge hellige Olav som jo ble helgen var noen kjernekar eller noe å se på. Alt er ikke så lett tror jeg. Livet kan ha noe i ermet for de aller  fleste tror jeg. 😊Uten at jeg tror på julenissen eler politikk for den sakens skyld.😎

Anonymkode: 4c55e...62d

Trump er høy, om han var lav hadde han tapt valget faktisk, noe å tenke over, kanskje en lav mann kunne gjort en bedre jobb en Trump, det får vi aldri vite for de har like muligheter ikke like utfall der borte 😊

Anonymkode: 2c395...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Trump er høy, om han var lav hadde han tapt valget faktisk, noe å tenke over, kanskje en lav mann kunne gjort en bedre jobb en Trump, det får vi aldri vite for de har like muligheter ikke like utfall der borte 😊

Anonymkode: 2c395...06e

Enkelte har kanskje så veldig mye på samvittigheten mener du? Kanskje enda mer enn Trump også? 

Anonymkode: 4c55e...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte har kanskje så veldig mye på samvittigheten mener du? Kanskje enda mer enn Trump også? 

Anonymkode: 4c55e...62d

Jeg siktet spesifikt til høyden hans, Trump er 190cm høy, velgere har mer tiltro til høye folk når det gjelder å lede, det er noe ubevisst i folks hjerner som gir dem slike tanker selv om det ikke nødvendigvis er sant, er jo andre vei også folk tror høye folk er ledere og dermed får høye folk selvtillit og folk med selvtillit er bedre ledere så blir litt selvoppfyllende profeti også

Om Trump var 160 høy ikke 190, ville mange flere, særlig kvinner, ikke hatt respekt for han og syntes han var et stusselig troll, ser det på kjærlighetsfronten også jenter synes ikke noe bra om lave gutter de er ikke mandige nok.

Og det er urettferdig, men naturen er urettferdig, jeg tror vi bare må leve med det og at kvotering av lave folk f.eks blir for dumt, tror ikke det går, og det samme mener jeg om f.eks kvotering i styrer

Anonymkode: 2c395...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om Trump var 160 høy ikke 190, ville mange flere, særlig kvinner, ikke hatt respekt for han og syntes han var et stusselig troll, ser det på kjærlighetsfronten også jenter synes ikke noe bra om lave gutter de er ikke mandige nok.

Om han var like høy som Vladimir Putin tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Kayia skrev:

Om han var like høy som Vladimir Putin tenker du?

Mulig vi må frata deg jobben din som vitenskapelig ansatt, med mindre du leker dum da? Leker du dum og troller får du vel beholde jobben men mister kred på forumet, opp til deg hva du vil bruke til ditt forsvar

Venter i spenning :) 

Anonymkode: 2c395...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig vi må frata deg jobben din som vitenskapelig ansatt, med mindre du leker dum da? Leker du dum og troller får du vel beholde jobben men mister kred på forumet, opp til deg hva du vil bruke til ditt forsvar

Venter i spenning :) 

Anonymkode: 2c395...06e

I dag har det sannelig gått sport i å kalle andre dumme gitt. Med det sagt - jeg tror nok ikke du/dere er i posisjon til å kunne frata meg (eller andre) noe som helst jeg gitt, aller minst jobben :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kayia skrev:

I dag har det sannelig gått sport i å kalle andre dumme gitt. Med det sagt - jeg tror nok ikke du/dere er i posisjon til å kunne frata meg (eller andre) noe som helst jeg gitt, aller minst jobben :D 

Ikke vær for trygg. Plutselig en dag står du der uten jobb fordi du har fått sparken for ditt utålelige vesen og væremåte. Så utrolig høy på deg selv, og nedlatende ovenfor andre. Vet nok hvem du er...

Anonymkode: 907aa...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg blir bannet så får jeg presisere at jeg tullet litt. Men en har noen forventninger til vitenskapsfolk selv om det eventuelt er noen av dem som studerer lesbisk danseteori og andre ting :P Så må de forstå grunnleggende vitenskapelige prinsipper og forskningen er udiskutabel hva gjelder høyde tykkelse penhet etc og hvor bra en presterer her i livet, det er en klar statistisk signifikant sammenheng her, og det er ingen vitenskapelig debatt om temaet så vitenskapelige folk bør være enige, skal ikke ta fra noen jobben jeg var mest tull ^_^ Plz spare me admin :P 

Anonymkode: 2c395...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet nok hvem du er...

Anonymkode: 907aa...67a

Vi får roe ned litt, er bare et forum får ikke ta ting for særriøst ^_^

Anonymkode: 2c395...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær for trygg. Plutselig en dag står du der uten jobb fordi du har fått sparken for ditt utålelige vesen og væremåte. Så utrolig høy på deg selv, og nedlatende ovenfor andre. Vet nok hvem du er...

Anonymkode: 907aa...67a

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før jeg blir bannet så får jeg presisere at jeg tullet litt. Men en har noen forventninger til vitenskapsfolk selv om det eventuelt er noen av dem som studerer lesbisk danseteori og andre ting :P Så må de forstå grunnleggende vitenskapelige prinsipper og forskningen er udiskutabel hva gjelder høyde tykkelse penhet etc og hvor bra en presterer her i livet, det er en klar statistisk signifikant sammenheng her, og det er ingen vitenskapelig debatt om temaet så vitenskapelige folk bør være enige, skal ikke ta fra noen jobben jeg var mest tull ^_^ Plz spare me admin :P 

Anonymkode: 2c395...06e

Nå er det bevist, du opererer med to ulike ip-adresser ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Xtra skrev:

 

Nå er det bevist, du opererer med to ulike ip-adresser ;) 

Det er to ulike personer, det er jeg nesten helt sikker på, vel.

Anonymkode: 2d3da...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er to ulike personer, det er jeg nesten helt sikker på, vel.

Anonymkode: 2d3da...9c5

Hvem vet?

Husker jeg var bevist at var Smirre fordi vi begge to skrev i samme sekund klokka 5 på natta en gang :P 

Mye mistenkelig her i Verden

Anonymkode: 2c395...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet?

Husker jeg var bevist at var Smirre fordi vi begge to skrev i samme sekund klokka 5 på natta en gang :P 

Mye mistenkelig her i Verden

Anonymkode: 2c395...06e

Sant nok, man kan aldri være sikker på noe som helst i våre dager.

Anonymkode: 2d3da...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Trump er høy, om han var lav hadde han tapt valget faktisk

Hvordan vet du det?
Vladimir Lenin - 1,65
Winston Churchill - 1,67
Finnes sikkert mange flere eksempler. Ingen av dem kunne vel skryte av noe særlig høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trine skrev:

Hvordan vet du det?
Vladimir Lenin - 1,65
Winston Churchill - 1,67
Finnes sikkert mange flere eksempler. Ingen av dem kunne vel skryte av noe særlig høyde.

Petter Stordalen er 171 cm (den verste myten som finnes om ham er at han er 169 cm, ifølge ham selv ;) ) og Napoleon var 170 cm visstnok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som folk mener det ikke er ulike utfall, isåfall er det ikke noe problem da kan vi fortsette som før og trenger ikke kvotering etc :P Mye mindre jobb det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...