Gå til innhold

50 prosent fast stilling mot 100 prosent vikarstilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er avhengig av inntekten min. Men har fått tilbud om interju i en 100 prosent vikariat. Ville du ha jobbet 150 prosent? Eller ville du tatt sjansen på å slutte i 50 prosent stilligen, og håpe på mer i 100 prosent vikarstillingen? Det er et dilemma... 

Anonymkode: a9349...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er avhengig av inntekten min. Men har fått tilbud om interju i en 100 prosent vikariat. Ville du ha jobbet 150 prosent? Eller ville du tatt sjansen på å slutte i 50 prosent stilligen, og håpe på mer i 100 prosent vikarstillingen? Det er et dilemma... 

Anonymkode: a9349...803

Hvor lenge varer vikariatet?

Anonymkode: 21e79...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge varer vikariatet?

Anonymkode: 21e79...578

Det står ingenting om hvor lenge det varer. Men det er fristende med tanke på at det kan utvikle min praksis. Men å si ifra seg en trygghet i en 50 prosent stilling (som jeg har), er vanskelig for et vikariat. Men samtidig så er det nesten fristende å bare hoppe i det og ta sjansen, og håpe på jobb etterpå, men det er en skummel sak. 

Anonymkode: a9349...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge varer vikariatet?

Anonymkode: 21e79...578

Jeg er såpass godt lønnet i 50 prosent stillingen at jeg frykter at lønnen blir ikke høyere i et vikariat selv om det er heltid. Jeg har topplønnen i min stillingstype. 

Anonymkode: a9349...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er såpass godt lønnet i 50 prosent stillingen at jeg frykter at lønnen blir ikke høyere i et vikariat selv om det er heltid. Jeg har topplønnen i min stillingstype. 

Anonymkode: a9349...803

Da må du først finne ut timelønn og lengde på vikariatet.

Anonymkode: 21e79...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er avhengig av inntekten min. Men har fått tilbud om interju i en 100 prosent vikariat. Ville du ha jobbet 150 prosent? Eller ville du tatt sjansen på å slutte i 50 prosent stilligen, og håpe på mer i 100 prosent vikarstillingen? Det er et dilemma... 

Anonymkode: a9349...803

Jeg kunne fint ha hoppet fra 50% fast stilling til 100% vikariat hvis vikariatet var mer spennende.  Jeg kunne også ha jobbet 150% en periode alt etter som.  Det er så mye å ta hensyn til og mange spørsmål som kun du kan ta stilling til.  Lytt til ditt hjerte og hør hva det sier.

Anonymkode: 198c2...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lytt til ditt hjerte og hør hva det sier.

Det viktigste er å få informasjon om alt det konkrete og praktiske: Arbeidstid, lønn, varighet, reisekostnader til det nye arbeidsstedet, sannsynlighet for ansettelse etterpå, osv. - og deretter bruke hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne fint ha hoppet fra 50% fast stilling til 100% vikariat hvis vikariatet var mer spennende.  Jeg kunne også ha jobbet 150% en periode alt etter som.  Det er så mye å ta hensyn til og mange spørsmål som kun du kan ta stilling til.  Lytt til ditt hjerte og hør hva det sier.

Anonymkode: 198c2...a45

Jeg vil bli ansatt på 100 prosent, etter vikariatet om de er fornøyd, men jeg må slutte i den jobben som jeg har om jeg skal jobbe for dem. Men de kan ikke love ansettelse før de ser om de er fornøyd med jobben min. 

Anonymkode: a9349...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laban skrev:

Det viktigste er å få informasjon om alt det konkrete og praktiske: Arbeidstid, lønn, varighet, reisekostnader til det nye arbeidsstedet, sannsynlighet for ansettelse etterpå, osv. - og deretter bruke hodet.

Sannsynlighet for ansettelse er høy. De vil ansette meg om de er fornøyd med arbeidet, men problemet er at jeg må måtte nødt å si opp jobben som jeg har. 

Anonymkode: a9349...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynlighet for ansettelse er høy. De vil ansette meg om de er fornøyd med arbeidet, men problemet er at jeg må måtte nødt å si opp jobben som jeg har. 

Anonymkode: a9349...803

Snakk med de som lyser ut vikariatet, om alt dette - fortell om oppsigelsestiden din i nåværende jobb osv., og be om å få signaler i så god tid som mulig (ang. forlengelse / ansettelse eller ikke). Alle seriøse arbeidsgivere forstår at sånt må være på plass, det er i deres interesse også at dette foregår ryddig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bli ansatt på 100 prosent, etter vikariatet om de er fornøyd, men jeg må slutte i den jobben som jeg har om jeg skal jobbe for dem. Men de kan ikke love ansettelse før de ser om de er fornøyd med jobben min. 

Anonymkode: a9349...803

Har du mer lyst på vikariatet og muligheten for fast ansettelse?  Hvorfor tror du at de ikke blir fornøyd med jobben din?  Opp med selvtilliten og tenk på hvor mange timer du bruker på jobb.

Anonymkode: 198c2...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...