Gå til innhold

Betaler du noe hos legen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som mange mennesker ikke betaler noe hos legen?

Hva betaler du gjennomsnittlig om du er blant de som betaler noe?

Anonymkode: d0263...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle må vel betale egenandel hos legen inntil man når frikortgrensa? Tror egenandelen pleier å ligge rundt 2-300 kr.

Anonymkode: dc374...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som mange mennesker ikke betaler noe hos legen?

Hva betaler du gjennomsnittlig om du er blant de som betaler noe?

Anonymkode: d0263...ce3

Sist så betalte jeg nesten 300. Det var for konsultasjonen og henvisninger. Når jeg har kommet opp i frikort, betaler jeg ikke for selve konsultasjonen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er kanskje jeg som blander sammen dette med telefonkonsultasjon og nett- doktor og alle disse nye mulighetene som skal være. Er litt engstelig da jeg ser for eksempel når jeg betaler på bussen har de ikke tid til å vente til jeg har tastet koden ofte men griper kortet mitt og holder den opp i dette lille vinduet. En tjeneste jeg ikke har bedt om.

Anonymkode: d0263...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte litt i overkant av 200 kr sier jeg var hos lege. 

Anonymkode: 64a80...b57

Sist .. ikke sier. ,;) 

Anonymkode: 64a80...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som mange mennesker ikke betaler noe hos legen?

Hva betaler du gjennomsnittlig om du er blant de som betaler noe?

Anonymkode: d0263...ce3

Du betaler egenandeler inntil du får frikort. Slik har det alltid fungert.

https://legeforeningen.no/PageFiles/329269/Prisliste_takstplakat fastlege 2017-2018.pdf

Anonymkode: a4c42...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det bør sies at jeg aldri ( bank i bordet) har hatt problemer med å huske koden på bankkortet når jeg først har fått det fisket opp av lommeboka. Men det går aldri fort nok for ekspeditøren og bussjåførene. Virker som vi som reiser midt på dagen er spesielt utsatte. Og kanskje ser litt eldre ut. Vanskelig å si.

Når det gjelder Norsk tipping sitt kort hadde jeg lenge problemer med å huske koden og måtte kjøpe nytt kort noen ganger. Jeg måtte huske kode for flere andre familiemedlemmer lenge og dermed husket jeg noe feil noen ganger. Men dette er lenge siden. Jeg eliminere  raskt  disse problemene selv i valg av nye koder.

Anonymkode: d0263...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det er kanskje jeg som blander sammen dette med telefonkonsultasjon og nett- doktor og alle disse nye mulighetene som skal være. Er litt engstelig da jeg ser for eksempel når jeg betaler på bussen har de ikke tid til å vente til jeg har tastet koden ofte men griper kortet mitt og holder den opp i dette lille vinduet.

Hvorfor kan ikke du holde det opp mot dette lille vinduet?

Anonymkode: a4c42...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe mulig på grunn av ledninger og alt. Ønsker ikke denne tjeneste så er i stedet begynt å bruke kontanter. Dermed ikke lenger noe problem for meg personlig.

Jeg mener selvsagt ikke at legekonsultasjoner og legetjenester ikke skal koste noe. Skulle det vært gratis buss det være for barn eventuelt mener jeg.

Jeg lurer forresten på om en del personer innen helsevesen jobber aktivt i skjul for at etter deres definisjon kategori eldre mennesker bare skal gå på apoteket å få sin helse  hjelp der og ikke få lov å snakke med lege. Jeg tror det er lokalpolitiske krefter som ønsker å styrke arbeidsplasser på apotekene som henger i tynn tråd på grunn av manglende kundegrunnlag. Selvsagt er det fint å ha mange apotek men alt koster. Selv med koplettapotek får man vel ikke varene bare rett i post kassa. Postvesen skal vel også legges ned. Man må vel allikevel innom apoteket. Vet politikerene egentlig hva de selv vil??

Anonymkode: d0263...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg lurer forresten på om en del personer innen helsevesen jobber aktivt i skjul for at etter deres definisjon kategori eldre mennesker bare skal gå på apoteket å få sin helse  hjelp der og ikke få lov å snakke med lege. Jeg tror det er lokalpolitiske krefter som ønsker å styrke arbeidsplasser på apotekene som henger i tynn tråd på grunn av manglende kundegrunnlag. Selvsagt er det fint å ha mange apotek men alt koster.

jeg syntes du tror veldig mye rart.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv med koplettapotek får man vel ikke varene bare rett i post kassa. Postvesen skal vel også legges ned. Man må vel allikevel innom apoteket.

Pakker fra Komplett Apotek sendes med Posten. Er det reseptbelagte legemidler må du hente pakken på nærmeste postkontor, ellers kommer pakken rett i postkassen (hvis den ikke er for stor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tuller du fælt, Maggie. Det er ikke hold i det du sier. Det virker som om du er psykotisk. Skulle ikke du ta pause fra dol? 

Anonymkode: dc374...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange arbeidsplasser henger i en tynn tråd i dag har jeg inntrykk av og derfor finner de på alt mulig krøll Iallefall i førstelinjetjenesten. Dette er min teori og  bakgrunn for mine observasjoner som jeg har delt. En annen sak er at man kan ikke ta alt så personlig. Selvsagt kan opplevelser av sykdom og elendighet tett på lett aktivere ens eget " levde liv" og sorger og bekymringer. Men da kanskje man bør velge annet yrke?

Anonymkode: d0263...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle må vel betale egenandel hos legen inntil man når frikortgrensa? Tror egenandelen pleier å ligge rundt 2-300 kr.

Anonymkode: dc374...e71

Barn burde gå alldeles gratis i hele helsesektor især hos legen. Mange andre kostbare ting tar jo politikerene våre seg råd til. Kanskje valgkampsak? Tør vi håpe?😊

Anonymkode: d0263...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn burde gå alldeles gratis i hele helsesektor især hos legen. Mange andre kostbare ting tar jo politikerene våre seg råd til. Kanskje valgkampsak? Tør vi håpe?😊

Anonymkode: d0263...ce3

Barn under 16 betaler ikke egenandel hos fastlegen.

Anonymkode: a4c42...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn burde gå alldeles gratis i hele helsesektor især hos legen. Mange andre kostbare ting tar jo politikerene våre seg råd til. Kanskje valgkampsak? Tør vi håpe?😊

Anonymkode: d0263...ce3

Barn betaler ingenting hos legen. Tidligere var det frem til fylte 12 år, men for 8 år siden, da min eldste fylte 12 ble det endret til fylte 16 år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...