Gå til innhold

Gå på intervju på 20 prosent stilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 60 prosent stilling. Jeg har regnet på at jeg mister bostønad om jeg får 20 prosent stilling til. Og at jeg tjener derfor ganske så lite på å ta på meg en 20 prosent stilling i et annet firma i tillegg. Bedriften ligger dårlig til og et godt stykke unna mitt bosted. 

Hva mener dere? Ville dere tatt på dere hva som helst av jobb inntil dere hadde en fast 100 prosent stilling? 

 

Anonymkode: 60225...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har regnet på at jeg mister bostønad om jeg får 20 prosent stilling til. Og at jeg tjener derfor ganske så lite på å ta på meg en 20 prosent stilling i et annet firma i tillegg. Bedriften ligger dårlig til og et godt stykke unna mitt bosted. 

Det virker jo ikke spesielt lurt å ta akkurat 20% ekstra da, når det både er tungvint / upraktisk og ikke bedrer økonomien. Det hadde stilt seg annerledes om det var 30% eller mer - eller hvis du har gode muligheter for å gå opp i lønn om ikke altfor lang tid.

Får du økt kompetanse i ekstrajobben, slik at "verdien" din på arbeidsmarkedet stiger, bør du ta det med i regnestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 60 prosent stilling. Jeg har regnet på at jeg mister bostønad om jeg får 20 prosent stilling til. Og at jeg tjener derfor ganske så lite på å ta på meg en 20 prosent stilling i et annet firma i tillegg. Bedriften ligger dårlig til og et godt stykke unna mitt bosted. 

Hva mener dere? Ville dere tatt på dere hva som helst av jobb inntil dere hadde en fast 100 prosent stilling? 

 

Anonymkode: 60225...02d

Skulle du ikke få et vikariet i 100% stilling?

Anonymkode: 2b0dc...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skulle du ikke få et vikariet i 100% stilling?

Anonymkode: 2b0dc...b7a

Jeg har flere muligheter nå. Vikariatet er litt risikofyllt å ta med tanke på at jeg kan stå uten jobb når som helst dersom arbeidsgiver bestemmer seg for å ikke satse på meg videre. Har fått gode råd om det av folk som jeg kjenner. Jeg måtte si opp min nåværende jobb om jeg var interessert i vikariatet. 

Anonymkode: 60225...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle du ikke få et vikariet i 100% stilling?

Anonymkode: 2b0dc...b7a

Vikariatet er en ansettelse gjennom vikarbyrå. Altså firmaet bruker et vikarbyrå for å se om dette er noe å satse videre på. 

 

10 minutter siden, laban skrev:

Det virker jo ikke spesielt lurt å ta akkurat 20% ekstra da, når det både er tungvint / upraktisk og ikke bedrer økonomien. Det hadde stilt seg annerledes om det var 30% eller mer - eller hvis du har gode muligheter for å gå opp i lønn om ikke altfor lang tid.

Får du økt kompetanse i ekstrajobben, slik at "verdien" din på arbeidsmarkedet stiger, bør du ta det med i regnestykket.

Tungvindt og upraktisk. Jeg ser etter noe annet. Dette viser at det er håp om å lykkes  

Anonymkode: 60225...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, laban skrev:

Det virker jo ikke spesielt lurt å ta akkurat 20% ekstra da, når det både er tungvint / upraktisk og ikke bedrer økonomien. Det hadde stilt seg annerledes om det var 30% eller mer - eller hvis du har gode muligheter for å gå opp i lønn om ikke altfor lang tid.

Får du økt kompetanse i ekstrajobben, slik at "verdien" din på arbeidsmarkedet stiger, bør du ta det med i regnestykket.

Jeg tjener maks ca 700 til 800 kroner mer enn hva bostønaden utgjør ekstra i måneden om jeg tar jobben. Men mister bostønaden. Og det er slitsom reisevei. 

Anonymkode: 60225...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener maks ca 700 til 800 kroner mer enn hva bostønaden utgjør ekstra i måneden om jeg tar jobben. Men mister bostønaden. Og det er slitsom reisevei. 

Anonymkode: 60225...02d

Da hadde jeg sett etter noe annet.

Anonymkode: 2b0dc...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg sett etter noe annet.

Anonymkode: 2b0dc...b7a

Enig. Tror det er det beste. 

Anonymkode: 60225...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...