Gå til innhold

Har dere fornemmelse av at " halve Norge" står oppe i i en stor arbeidskonflikt på jobben sin.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dagliglivet og når jeg ser bekjente jeg ikke har sett på en stund får jeg det inntrykk av at de virker helt " utmattet" på grunn av vonde ting som skjer på jobben deres og i tilknytning til dette. Virkelig uvanlig "satt ut "virker folk. Snakker om modne og høyst oppegående mennesker. Har dere merket noe slikt?

Anonymkode: 2d577...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I dagliglivet og når jeg ser bekjente jeg ikke har sett på en stund får jeg det inntrykk av at de virker helt " utmattet" på grunn av vonde ting som skjer på jobben deres og i tilknytning til dette. Virkelig uvanlig "satt ut "virker folk. Snakker om modne og høyst oppegående mennesker. Har dere merket noe slikt?

Anonymkode: 2d577...b0d

Nei.

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt.

Anonymkode: eff66...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommune - Norge  er kanskje bare så forskjellig.😊

Anonymkode: 2d577...b0d

Bor du i Norges svar på Detroit?

Anonymkode: eff66...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo. Jeg har sykmeldt meg selv egentlig. Tror jeg har kraftig influensa eller noe. Fryser for ingenting. Veldig ulikt meg faktisk. Må bare tenke mye mer på helsa mi. Alt er ikke bra for noen. Blir borte herfra nå.😊

Anonymkode: 2d577...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎01‎.‎2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

I dagliglivet og når jeg ser bekjente jeg ikke har sett på en stund får jeg det inntrykk av at de virker helt "utmattet" på grunn av vonde ting som skjer på jobben deres og i tilknytning til dette. Virkelig uvanlig "satt ut" virker folk. Snakker om modne og høyst oppegående mennesker. Har dere merket noe slikt?

Anonymkode: 2d577...b0d

Absolutt ikke. Jeg forstår overhodet ikke den sutringen over arbeidslivets umenneskelighet som iblant dukker opp her. Prøv gjerne i USA eller et av de høyt industrialiserte landene i Asia noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎01‎.‎2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

I dagliglivet og når jeg ser bekjente jeg ikke har sett på en stund får jeg det inntrykk av at de virker helt " utmattet" på grunn av vonde ting som skjer på jobben deres og i tilknytning til dette. Virkelig uvanlig "satt ut "virker folk. Snakker om modne og høyst oppegående mennesker. Har dere merket noe slikt?

Anonymkode: 2d577...b0d

Nei, absolutt ikke. Jeg vet jo om noen som en eller annen gang i løpet av arbeidslivet har hatt en personalkonflikt på jobben (inkludert meg selv), men det er ikke slik at de fleste har en hverdag preget av utmattelse eller konflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Absolutt ikke. Jeg forstår overhodet ikke den sutringen over arbeidslivets umenneskelighet som iblant dukker opp her. Prøv gjerne i USA eller et av de høyt industrialiserte landene i Asia noen måneder.

Så du Urix i går, om Amazon? Virkelig verdt å se! Helt umennesklig hvordan Amazon omgår lover og regler som skal verne ansatte, samt unngår å betale skatt etc...

Nei, vi har lite å klage på her!

Det var faktisk litt morsomt å se hvor regulert markedet og arbeidskraften er i EU, sammenliknet med USA (i det programmet) - at EU, fra USA og Kinas ståsted, blir sett på som veldig statlig styrt... :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 10.36, laban skrev:

Absolutt ikke. Jeg forstår overhodet ikke den sutringen over arbeidslivets umenneskelighet som iblant dukker opp her. Prøv gjerne i USA eller et av de høyt industrialiserte landene i Asia noen måneder.

Da har du ikke sett hvordan enkelte mennesker rammes så mye hardere av dette med å miste jobben. Ordningene og sikkerhetsnettet her i landet er i de seneste 7 - 8 årene blitt gradvis veldig mye dårliger i Norge også og snart helt fraværende annet for den såkalte eliten så jeg tror ikke det er så veldig lenge før vi er på nivå du antyder. Da har kanskje Fremskrittspariet med følge fått sitt. Det er ting man bare oppleve selv tror jeg. Vell bekomme.

Anonymkode: 2d577...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke sett hvordan enkelte mennesker rammes så mye hardere av dette med å miste jobben.

Men jeg svarte ikke på noe som handlet om å miste jobben, jeg svarte på dette (og på overskriften):

I dagliglivet og når jeg ser bekjente jeg ikke har sett på en stund får jeg det inntrykk av at de virker helt "utmattet" på grunn av vonde ting som skjer på jobben deres og i tilknytning til dette.

Jeg vet godt at det ikke er uproblematisk å miste jobben, det har jeg selv gjort i sin tid. Men uansett har folk her i landet et mye sterkere vern mot å miste jobben - og bedre ordninger hvis det faktisk skjer - enn i mange andre deler av verden. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...