Gå til innhold

Hvilke blodprøver må jeg forlange

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ny resept på lithium og ser at legen ikke har fått med seg at jeg hadde økt med 42 mg. Fikk ingen tilbakemelding når blodspeilet økte fra 0,3 til 0,8.   Nyreprøver burde også vært tatt. Så jeg ønsker svar på hvilke og hvor ofte jeg skal ta blodprøver. Hvilke blodverdier jeg bør reagere på. Jeg forstår at dette er noe jeg må ha kontroll over selv hvis jeg skal kunne fortsette på de. Jeg trenger å vite alt som er viktig. 

Jeg har blitt usikker og engstelig på medisinen, og vurdert å seponere den. Men det er den medisinen jeg har hatt best utbytte av.

Anonymkode: 3385b...df8

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått ny resept på lithium og ser at legen ikke har fått med seg at jeg hadde økt med 42 mg. Fikk ingen tilbakemelding når blodspeilet økte fra 0,3 til 0,8.   Nyreprøver burde også vært tatt. Så jeg ønsker svar på hvilke og hvor ofte jeg skal ta blodprøver. Hvilke blodverdier jeg bør reagere på. Jeg forstår at dette er noe jeg må ha kontroll over selv hvis jeg skal kunne fortsette på de. Jeg trenger å vite alt som er viktig. 

Jeg har blitt usikker og engstelig på medisinen, og vurdert å seponere den. Men det er den medisinen jeg har hatt best utbytte av.

Godt beskrevet her, synes jeg: https://relis.no/content/4935/Litium--et-metall-til-glede-og-besvar

En litt eldre gjennomgang er denne: https://tidsskriftet.no/2008/06/legemidler-i-praksis/oppfolging-av-pasienter-som-bruker-litium

6 timer siden, frosken skrev:

Takk. Dette er kompliser og en del fremmedord, så jeg trenger nok å lese det en del ganger for å forstå det helt. Men jeg ser at det er mye av den informasjonen jeg etterspør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...