Gå til innhold

Sånn kan det gå

Fionys

Anbefalte innlegg

Dro til psykiater for ny medisinvurdering siden jeg hadde et ønske om å slutte med Litium, men sånn gikk det ikke. Nå skal jeg heller prøve å trappe opp på Litium slik at jeg får en serumskonsentrasjon på 0,7-0,9. Ja, ja sånn kan det gå, men det er verdt å gi det en sjanse. Det er ikke alltid det blir som man har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, elina777 skrev:

Er jo først da litium funker

Saken er den at begge mine behandlere sluttet, både psykolog og psykiater slik at jeg ikke har hatt noen oppfølging av medisiner og det som var planlagt. Håper magen min tåler økning av medisin, jeg er villig til å gjøre et forsøk med dette nå som jeg igjen har oppfølging. Psykiater ønsker å få opp serumsnivået til 0,9 og hvis jeg ikke får effekt da så må det vurderes på nytt hva som skal gjøres. Han ønsket ikke på nåværende tidspunkt å sette meg på AD pga. bivirkninger og lite virkning fra tidligere erfaringer. Akkurat nå så håper jeg på at jeg får effekt å kan slippe å være deprimert nesten hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elina777 skrev:

Jeg har effekt på 0,7-0,9

1 time siden, franklyscarlet skrev:

Samme her😊

Blir spennende å se om det vil funke for meg også, men har liksom mistet litt tro på medisin vil funke på meg. Er også spent på om magen vil takle mer medisin, den er ikke helt bra fra før av.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
1 time siden, Fionys skrev:

Blir spennende å se om det vil funke for meg også, men har liksom mistet litt tro på medisin vil funke på meg. Er også spent på om magen vil takle mer medisin, den er ikke helt bra fra før av.

Passer du på å gå 12 timer mellom hvert inntak av tabl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, elina777 skrev:

Passer du på å gå 12 timer mellom hvert inntak av tabl?

Ja det er jeg nøye på, i tillegg så tar jeg aldri medisin på tom mage, men det ser ikke ut til å funke helt. Kan være bra i magen i et par uker også har jeg en uke med dårlig mage, så har ikke helt funnet ut at noe hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på litium, mente psykiateren 0,7 var en grei konsentrasjon. Igjen er det jo individuelt hvor mye hver enkelt trenger. Ble så flat av litium, så jeg valgte å slutte på det. Lamictal og AP + litt Brintellix (AD) funker bedre - på meg. 

Får håpe det går greit med Litiumen for deg, og at magen ikke protesterer. Det kan eventuelt være mulig å se på om slikt besvær kan behandles hvis litium ellers har god effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Da jeg gikk på litium, mente psykiateren 0,7 var en grei konsentrasjon. Igjen er det jo individuelt hvor mye hver enkelt trenger. Ble så flat av litium, så jeg valgte å slutte på det. Lamictal og AP + litt Brintellix (AD) funker bedre - på meg. 

Får håpe det går greit med Litiumen for deg, og at magen ikke protesterer. Det kan eventuelt være mulig å se på om slikt besvær kan behandles hvis litium ellers har god effekt. 

Har ikke blitt følelsesmessig avflatet av litium enn så lenge og håper ikke det skjer for da klarer jeg ikke å fortsette på det. Har prøvd Sarotex, Cipralex og Efexor uten noe særlig effekt, ble følelsesmessig avflatet av alle, men spesielt av Efexor, da følte jeg meg mer eller mindre død. Har ennå ikke fått diagnoser bipolar lidelse, men den ny psykiateren mente vi burde fortsett å legge oss på den "bipolare linjen" slik de andre hadde og hvis litium ikke virker så fikk vi vurdere hva som måtte gjøres.

Det er noe dritt når magen slår seg vrang, men det varer heldigvis bare noen timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bokstavelig talt. Jeg fikk sånne bivirkninger av en annen medisin en gang, riktignok i forbindelse med noe somatisk. Ikke gøy. 

Nei det med litium og meg er litt merkelig... Det hjalp på depresjon en periode, og det var ikke noe problem. Men etter å ha stått på det et års tid, begynte jeg å føle meg helt dau. Så jeg gjorde det jeg aldri anbefaler noen å gjøre - slutta på egenhånd og ventet litt før jeg fortalte psykiateren min om det. Jeg følte meg mer som et menneske med følelser igjen etter at jeg sluttet, så derfor tror je det var litiumen. På vanlige antidepressiver har jeg merkelig ikke opplevd avflating, men effekten har ikke vært god nok isolert sett. Brintellix er grei, sammen med Lamictal. Det har jeg ikke bivirkninger av.  Men vi er forskjellige og reagerer forskjellig. For oss mennesker er det synd, siden det kompliserer å finne ut av hva som funker best. Rent "akademisk" sett er det litt fascinerende å se hvor forskjellig vi reagerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...