Gå til innhold

Dobbeltmoral på Tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et spørsmål til jenter!

Jeg har et lite spørsmål angående denne Tinder appen som er så hot for tiden. Kunne noen tenkt seg å svare på følgende spørsmål.. 

Først og fremst, jeg er klar over at Tinder er svært overfladisk og det sier vel seg selv når man liker og ikke liker kun ut ifra bilder, så jeg trenger ingen kommentarer på "Tinder er overfladisk tull, blabla".

Men ja, følgende påstand jeg leser flere steder, som i og for seg er litt provoserende sett fra gutters side, er at jeg har fått inntrykket at dere misliker gutter med bilde i bar overkropp? Men allikevel legger dere selv ut bilde på bilde av dere i bikini eller undertøy, hvor dere poserer i alle mulige salgs positurer? Ikke at jeg har noe imot det, tvert imot, men ser dere virkelig ikke dobbeltmoralen her? Jeg kan faktisk påstå at det er majoriteten av dere som har minst et bilde i bikini eller undertøy. Så hva er grunnen til at dere tenker sånn?

Anonymkode: bdeaa...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Men ja, følgende påstand jeg leser flere steder, som i og for seg er litt provoserende sett fra gutters side, er at jeg har fått inntrykket at dere misliker gutter med bilde i bar overkropp? Men allikevel legger dere selv ut bilde på bilde av dere i bikini eller undertøy, hvor dere poserer i alle mulige salgs positurer? Ikke at jeg har noe imot det, tvert imot, men ser dere virkelig ikke dobbeltmoralen her? Jeg kan faktisk påstå at det er majoriteten av dere som har minst et bilde i bikini eller undertøy. Så hva er grunnen til at dere tenker sånn?

Anonymkode: bdeaa...6c9

Nå er ikke jeg bevandret på Tinder. Men jeg forstår det slik at jenter misliker at du har profilbilde i bar overkropp. Bildene du snakker om at jenter har, er vel ikke profilbilder, men bilder i andre sosiale medier. At man har profilbilde i bar overkropp (evt. bikini) kan gi inntrykk av at man er kroppsfiksert. Gjetter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, nå virker det som du uskyldiggjør den kvinnelige siden her. Jenter har lettkledde bilder av seg selv som profilbilde på samme måte som gutter, det er det jeg ville ha frem, men de avskyr fortsatt at gutter har det. Jeg forstår ikke logikken bak det. Om det i det hele tatt er no logikk der. Moralsk sett er det vell en dobbeltstandard? Eller tar jeg helt feil..  

Anonymkode: bdeaa...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vell, nå virker det som du uskyldiggjør den kvinnelige siden her. Jenter har lettkledde bilder av seg selv som profilbilde på samme måte som gutter, det er det jeg ville ha frem, men de avskyr fortsatt at gutter har det. Jeg forstår ikke logikken bak det. Om det i det hele tatt er no logikk der. Moralsk sett er det vell en dobbeltstandard? Eller tar jeg helt feil..  

Anonymkode: bdeaa...6c9

Ja, enig i at de høres litt pussig ut. Men jeg er ikke kjent med kutymene på Tinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vell, nå virker det som du uskyldiggjør den kvinnelige siden her. Jenter har lettkledde bilder av seg selv som profilbilde på samme måte som gutter, det er det jeg ville ha frem, men de avskyr fortsatt at gutter har det. Jeg forstår ikke logikken bak det. Om det i det hele tatt er no logikk der. Moralsk sett er det vell en dobbeltstandard? Eller tar jeg helt feil..  

Anonymkode: bdeaa...6c9

Hun må vise at hun kan være er litt vill, og vise litt hud, mens han må late som han har seriøse intensjoner, med klær på og alt.

Sånn tror jeg det er, men jeg har ikke vært på Tinder da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Xtra skrev:

Nå er ikke jeg bevandret på Tinder. Men jeg forstår det slik at jenter misliker at du har profilbilde i bar overkropp. Bildene du snakker om at jenter har, er vel ikke profilbilder, men bilder i andre sosiale medier. At man har profilbilde i bar overkropp (evt. bikini) kan gi inntrykk av at man er kroppsfiksert. Gjetter jeg.

Den gangen jeg var på Tinder så fikk jeg inntrykk av at menn med bar overkropp var kun ute etter sex, samt at de var utrolig kroppsfokusert. Jeg tror at det fins både seriøse og useriøse på Tinder. En god blanding som alle andre steder. 

Anonymkode: fd3e9...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

er at jeg har fått inntrykket at dere misliker gutter med bilde i bar overkropp? Men allikevel legger dere selv ut bilde på bilde av dere i bikini eller undertøy, hvor dere poserer i alle mulige salgs positurer? Ikke at jeg har noe imot det, tvert imot,

Nå svarte du jo på spørsmålet ditt selv. Jenter vil ikke ha gutter som legger ut bilde av seg selv i bar overkropp. Gutter vil ha jenter som legger ut bilde av seg selv i bikini. Derfor kan jenter legge ut bilder av seg selv i bikini, mens guttene ikke bør gjøre det. ingen dobbeltmoral. Handler vel mer om å gi og ta. Dere får bikinibilder mot at dere selv ikke legger ut bilder i bar overkropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Trine skrev:

Nå svarte du jo på spørsmålet ditt selv. Jenter vil ikke ha gutter som legger ut bilde av seg selv i bar overkropp. Gutter vil ha jenter som legger ut bilde av seg selv i bikini. Derfor kan jenter legge ut bilder av seg selv i bikini, mens guttene ikke bør gjøre det. ingen dobbeltmoral. Handler vel mer om å gi og ta. Dere får bikinibilder mot at dere selv ikke legger ut bilder i bar overkropp.

Latterlig og idiotisk!

Anonymkode: 9ee50...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke så mye med dobbeltmoral å gjøre. Det går på etterspørsel og hva motparten vil ha. Menn liker å se lettkledde kvinner og kvinner trenger mer trygghet og stoler mer på en mann som har klærne på. Selvfølgelig gjelder dette ikke alle.Hvis du har behov for å vise frem musklene dine så er det jo helt greit. Kvinner liker jo også å se på en fin kropp men det er ikke det første de ser etter. 

Anonymkode: abaec...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis gått lei av sexfokus. En fin og god kontakt med et menneske er mye bedre enn fokuset på sex. Sex er for meg godt og fint med den rette men jeg liker ikke for mye fokus på sex og kropp. 

Anonymkode: fd3e9...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...