Gå til innhold

Holde meg til psyk. forumet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå kommer jeg heretter bare til å skrive på dette forumet. Forsøk på å skrive ting på Åpent forum blir bare for vanskelig og leit. Der blir man rett og slett mobbet bort av den utrolige dameklubben som tror de vet best om alle ting. De vet også best om folks situasjon (min), hva de (jeg) trenger å bruke pengene sine på, om det er nødvendig å ta opp kredittlån, osv. De har en moraliserende og fordømmende holdning til slike tapere som meg. De er jo i jobb må vite, og ikke uføretrygdede som jeg. 

Så hvis jeg har noe på hjertet fremover, skriver jeg det på psykiatriforumet hvor det frekventerer hyggeligere mennesker. Så får heller adminsa slette tråder som ikke er psykiatrirelatert. 

 

Anonymkode: f87e8...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kommer jeg heretter bare til å skrive på dette forumet. Forsøk på å skrive ting på Åpent forum blir bare for vanskelig og leit. Der blir man rett og slett mobbet bort av den utrolige dameklubben som tror de vet best om alle ting. De vet også best om folks situasjon (min), hva de (jeg) trenger å bruke pengene sine på, om det er nødvendig å ta opp kredittlån, osv. De har en moraliserende og fordømmende holdning til slike tapere som meg. De er jo i jobb må vite, og ikke uføretrygdede som jeg. 

Så hvis jeg har noe på hjertet fremover, skriver jeg det på psykiatriforumet hvor det frekventerer hyggeligere mennesker. Så får heller adminsa slette tråder som ikke er psykiatrirelatert. 

 

Anonymkode: f87e8...177

Kanskje det er misforståelser? Det føler jeg endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De er jo i jobb må vite, og ikke uføretrygdede som jeg. 

Jeg tror ikke de bryr seg så mye om hvorvidt du er uføretrygdet eller ikke. Jeg er også ufør, men føler ikke at de mener de er bedre enn meg av den grunn. Mulig det bare er jeg som ikke fanger det opp, eller ikke bryr meg om hva de måtte mene, men jeg tror ikke de tenker så mye på akkurat det. Det var mer det at du ikke har god råd. Så var det noen som trakk litt forhastede konklusjoner, det har jeg et inntrykk av at omtrent alle mennesker gjør fra tid til annen. For å unngå det kan man ev. være veldig tydelig i hovedinnlegget (hah, plutselig tror jeg jeg skjønte hvorfor noen skriver HI, etter et svar i et innlegg de selv har startet). Men det vil alltid være en viss fare for at noen leser litt for fort og og svarer på manglende grunnlag. Når det skjer er det egentlig best å bare beholde roen, være sakelig og forklare dem situasjonen. Fyrer man seg opp, fyrer de andre seg opp, også holder man det gående. Det er ihvertfall aldri lurt å rett ut skrive at noen er dumme. Sånt blir ikke godt mottatt av noen. Føler man at andre inndirekte kaller en dum, er det bedre å bare motbevise dem.

Det kan være lurt å starte med en innstilling om at de andre ikke har noe i mot deg. Det er ingen her som innerst inne bryr seg om hva du bruker pengene på eller hvor du får pengene dine ifra. Men det hender at folk svarer rett fra levra (meg inkl.) og det lærer man etterhvert å gi en lang faen i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skriver man og hjernene henger etter og så blir det missforstått. Man blir revet i filler og godt er det. Jeg henger meg ikke opp i det. I blant blir man missforstått og det har ikke noe å gjøre om man blir likt.  Jeg tar medisiner og da er det vanskelig å konsentrere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ofte i så forskjellig livssituasjon tror jeg som jeg tror du er inne på og får så lett skylapper. Alt er ikke så enkelt i dag for så mange tror jeg. At mennesker reagerer slik kan jo være at de kjenner seg så altfor godt igjen og aldri selv har funnet noe gode svar men så gjerne vil delta og hjelpe. Men man burde bare avstå " å gå på jobb den dagen " det er helt klart. Jeg synes selv det er veldig likt i alle foraene men det har kanskje med meg selv å gjøre.

Anonymkode: 17889...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man er ofte i så forskjellig livssituasjon tror jeg som jeg tror du er inne på og får så lett skylapper. Alt er ikke så enkelt i dag for så mange tror jeg. At mennesker reagerer slik kan jo være at de kjenner seg så altfor godt igjen og aldri selv har funnet noe gode svar men så gjerne vil delta og hjelpe. Men man burde bare avstå " å gå på jobb den dagen " det er helt klart. Jeg synes selv det er veldig likt i alle foraene men det har kanskje med meg selv å gjøre.

Anonymkode: 17889...c97

Når det gjelder økonomidelen så tror jeg så mange av oss føler at det er ikke så lett å ta seg råd til alt Jeg tror altfor mange også i Norge føler at de ikke har råd til å spise seg mett hver dag ikke minst på institusjonene våre. Titt og ofte hører jeg også små barn si på kanskje bestemors engstelige spørsmål om alt er bra at " vi spiser ikke middag på lørdag" . Alt er ikke bare for så mange også i dag tror jeg.

Anonymkode: 17889...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror altfor mange også i Norge føler at de ikke har råd til å spise seg mett hver dag ikke minst på institusjonene våre.

Det er noen som sliter hardt med økonomien, det viser for eksempel i antallet som benytter seg av matutdelingen til Fattighuset og Frelsesarmeen i Oslo. For en del av disse er det største problemet at de betaler altfor mye for å bo i dårlige kommunale leieboliger. Utenom de store byene med høye boutgifter tviler jeg på at folk lever på sultegrensen.

På institusjonene (altså sykehjem, regner jeg med du mener) er ikke problemet for lite mat eller penger til mat, men heller at rutinene gjør at mange beboere spiser for lite - fordi maten kommer for tidlig på dagen, måltidene kommer for tett eller er preget av at de er laget et annet sted, transportert og varmet opp.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Titt og ofte hører jeg også små barn si på kanskje bestemors engstelige spørsmål om alt er bra at "vi spiser ikke middag på lørdag".

 Og det tolker du som at familien ikke har råd til middag hver dag, og velger å droppe den på en fridag? Vet du, mine unger kunne også sagt det der i sin tid. Det var fordi vi ikke spiste til vanlig middagstid på lørdager. Da barna var små og la seg veldig tidlig, fikk de "egen" middag (kanskje pannekaker eller noen rester av ting de likte veldig godt) til omtrent samme tid som på virkedager, og så spiste vi voksne etter at de hadde lagt seg. Da barna ble større, var de selvfølgelig med på denne lørdagskosen om kvelden.

Så jeg synes ikke du skal se spøkelser ved høylys dag, de aller fleste har det godt her i landet. Alle har kanskje ikke alt de kunne ønske seg, men vi har da også strukket den behovspyramiden svært langt - utenlandsferier, designmøbler og merkeklær er ikke reelle behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 24.1.2019 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Nå kommer jeg heretter bare til å skrive på dette forumet. Forsøk på å skrive ting på Åpent forum blir bare for vanskelig og leit. Der blir man rett og slett mobbet bort av den utrolige dameklubben som tror de vet best om alle ting. De vet også best om folks situasjon (min), hva de (jeg) trenger å bruke pengene sine på, om det er nødvendig å ta opp kredittlån, osv. De har en moraliserende og fordømmende holdning til slike tapere som meg. De er jo i jobb må vite, og ikke uføretrygdede som jeg. 

Så hvis jeg har noe på hjertet fremover, skriver jeg det på psykiatriforumet hvor det frekventerer hyggeligere mennesker. Så får heller adminsa slette tråder som ikke er psykiatrirelatert. 

 

Anonymkode: f87e8...177

cybermobbing er fæle ting. ingen er tapere, (untatt terrorister). håper du får bedre svar på psykiatri forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

cybermobbing er fæle ting. ingen er tapere, (untatt terrorister). håper du får bedre svar på psykiatri forumet :)

Alle disse foraene har bare vært nok en vanskelig historie å legge bak seg for meg. Jeg har ikke tatt det opp slik direkte da jeg jo ser hvor lett mange her blir " såra og vonbroten".

Men jeg snakker bare for meg selv. Man bør tenke på selv. Det har alltid jeg gjort.😊

Anonymkode: 17889...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...