Gå til innhold

Organdonoasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt tanken i det siste. Altså å bli organdonor når jeg dør, om mine organer er brukbare. Har du tenkt tanken på det? Hvilke tanker har du om det? 

Jeg leste noen artikler om personer som har fått livet i gave pga organdonor, og det fikk meg til å tenke tanken om det. 

Anonymkode: 4f57a...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg har fylt ut digitalt donorkort. 

Det er noe man kan fylle ut om man ønsker å bli donor når man dør? Jeg tenker tanken om at det er et ønske, fordi hva skal man med organene når man er død? Og hvorfor ikke hjelpe andre som trenger dem? 

Anonymkode: 4f57a...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt donorkort i mange år, nå har jeg lagt inn det digitale også. Jeg har absolutt ingen motforestillinger mot organdonasjon slik det foregår i Norge.

Men egentlig har jeg tenkt å ha organene mine selv så lenge at de ikke kan brukes ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig fått registret meg som organdonor i min kjernejournal :) Håper jo selvsagt at jeg skal leve lenge, men dersom det skulle skje en ulykke, er det flott om noen andre kan bruke deler av meg!

Jeg har også begynt å gi blodplasma - greit å kunne være til nytte, også som levende :-)

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som styrer og steller bryr seg om lite om det ikke gjelder deres egne så noe annerledes vil heller ikke jeg gjøre.😊

Anonymkode: b97ec...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...