Gå til innhold

Globaliseringen en god eller en dårlig ting?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Folk og varer flyter som aldri før. Er dette en god ting, eller er det på tide å foreta Brexit , bygge grensemuren o.l?

 

Allerede er det fastslått det er de med høy status som er for innvandring og fri flyt av varer, mens de lavere på rangstigen taper.

 

En nasjonalistisk vind blåser over europa, men eliten feks i Sverige klamrer seg til makten. Selv om over 40% av svenskene synes SD har best politikk i innvandringsspørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra for de fleste til å begynne med. Til slutt bare bra for eliten, et race-to-the-bottom for alle andre.

Anonymkode: cbdde...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ting man ikke behøver tror jeg bare. De aller fleste gjør så godt de kan uansett.

Anonymkode: 8deb7...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Folk og varer flyter som aldri før. Er dette en god ting, eller er det på tide å foreta Brexit , bygge grensemuren o.l?

 

Allerede er det fastslått det er de med høy status som er for innvandring og fri flyt av varer, mens de lavere på rangstigen taper.

 

En nasjonalistisk vind blåser over europa, men eliten feks i Sverige klamrer seg til makten. Selv om over 40% av svenskene synes SD har best politikk i innvandringsspørsmål.

Jeg tror folk flest tar klimaproblemene på alvor og gjør hva de kan i hverdagen. De fleste trener seg til å klare seg uten hva de kan av luksus i dag tror jeg.

Anonymkode: 8deb7...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 6.29, AnonymBruker skrev:

Det er ting man ikke behøver tror jeg bare. De aller fleste gjør så godt de kan uansett.

Anonymkode: 8deb7...3dd

Jeg mener det er ting man må oppleve sjøl tror jeg bare.

Anonymkode: 8deb7...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 6.29, AnonymBruker skrev:

Det er ting man ikke behøver tror jeg bare. De aller fleste gjør så godt de kan uansett.

Anonymkode: 8deb7...3dd

Alt trenger man ikke av moralsk pekefinger tror jeg personlig.

Anonymkode: 8deb7...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt trenger man ikke av moralsk pekefinger tror jeg personlig.

Anonymkode: 8deb7...3dd

Hva man forbinder med globalisering er stort sett eksperimentering eller testing i produksjonsbase nærmest. Mange synes eksperimentene i vår tid koster for mye. Man så jo hva ha norske Solheim fikk til. En blant mange. 

Anonymkode: 8deb7...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva man forbinder med globalisering er stort sett eksperimentering eller testing i produksjonsbase nærmest. Mange synes eksperimentene i vår tid koster for mye. Man så jo hva ha norske Solheim fikk til. En blant mange. 

Anonymkode: 8deb7...3dd

Dessverre ingen god ting og man er engstelig for kreftene som kan stå bak med tilrettelegging av selvmord og vet ikke hva. Faresignaler er at ingen partier har noe selvstendig og god politikk i dag. Ute i kommunene er de nærmest ødeleggende alle sammen. Virker som de kun har tanke for seg selv og sine egne. Politikk er takk som byr i dag for mange tror jeg. Vi hadde et greit forhold til naturen før også det ble handelsvare også 

Anonymkode: 8deb7...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at dette ble så stykkevis og delt men man orker ikke å tenke på dette og grøsser bare man tenker på disse menneskene inne på tinget og det forferdelige de avstedkommet for egen vinning utelukkende.

Anonymkode: 8deb7...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker bare som om denne såkalte eliten bare er ute etter å få gjort eget drittarbeidet  gratis eller trenger mennesker er eller menneskemateriale å eksperimentere med. Her er lite nytt under solen. Man må av og til være så slem at man sier sannheten. 

Anonymkode: 8deb7...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man virkelig skulle ta på seg " de konspiratoriske brillene" kunne man jo tenke seg at der var politisk stokkonservative eller radikale krefter i verden som ønsket kontroll  og styring og kanskje endog udemokratisk kontroll med befolkningsutviklingen og klimaet fordi det eyter deres syn ikke var nok optimal utnytting av ressursene på jorda og nok profitt i de rikes lommer. Dermed setter de ut et "rykte "om at vi ved våre utslipp  ødelegger noe som nok kan være sant men ikke noe beviselig sikkerhet i stor skala utover at der kanskje er en sammenheng med endring i klima som man ser av værdata. Man girer opp hele verden til å fjerne co2 og får kanskje en endring i klimaet. Slutt med stormer som gjør at lastebiler med pakker ikke kommer frem så raskt som ellers. Selvfølgelig kanskje også ulykker. Men hva om atmosfæren bare trenger litt co2 og man vet for lite om hvor mye. Da har man et gigantisk eksperiment man kanskje aldri før har sett i verden uten som menneskeskapt. Kanskje disse FN rapportene burde vært distribuert litt mer i kortform for folk flest bearbeidet av norske fagfolk.? Mulig jeg ikke er den eneste i verden som ikke forstår alt. Men at folk flest tar alt som kommer på alvor det tror jeg og folk har vel aldri fulgt nøyere med på været. Men det er veldig vanskelig å tro og forstå synes jeg personlig at endringer i bilisten og flytrafikken vil ha særlig utslag på atmosfæren. Men det betyr ikke at jeg ikke forhold er meg til regler og retningslinjer selv om jeg tror også de kan ha sin begrensning.

 

Anonymkode: 8deb7...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...