Gå til innhold

Starter på Buspirone orion..

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å prøve denne med. fra min faste behandler. Plages av GAD med mye uro. Trenger et «trygt» alternativ til Sobril/Vival.

Kjenner ikke til den fra før, bare via Google.

Håper noen vil dele erfaringer med meg, særlig hva gjelder oppstart.

Jeg ser allerede nå, av pakningsvedlegget, at det blir utfordrende å ta buspirone 3 g daglig til samme tid hver dag.. Jeg har så ulike dager, og døgnrytme.

Må vel frem lete opp en mobilapp, med alarmer!

-Maiken 

Anonymkode: d16a9...2a8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446621-starter-p%C3%A5-buspirone-orion/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Buspiron kan jeg dessverre ikke si noe om. Men å bruke alarm-app er jeg nødt til å om jeg skal klare og huske medisiner. Særlig det som skal tas midt på dagen. Det gjør at jeg får et ønsket og mer stødig nivå av stoffene i kroppen, og dermed har jeg det også bedre. Så det er ikke noe nederlag å bruke en sånn app. Jeg er glad for at jeg fulgte råd fra psykiateren min om å gjøre det :) . Å legge fram det man skal ta av medisin til morgenen sammen med en flaske vann på nattbordet, kan jo være en måte å "idiotsikre" inntak av medisin til fornuftig tid om morgenen. I alle fall om man bestemmer seg for å sove utpå, eller sliter med å komme seg opp. 

Jeg har også vannflaske på nattbordet! 

Tenkte å klippe opp litt av tabl.brettet og ha det i lommeboken. Da har jeg alltid med meg noen. 

Har forøvrig bare tatt buspiron morgen og kveld. Begynner med det, så øke etter en uke. 

Merker bivirkning iform av hodepine og stivhet i nakken. 

Håper jeg vil oppleve mindre uro/angst de neste dagene...

-Maiken

Merker ikke noe jeg.... 

5 mg morgen og kveld er sikkert litt lite!

Er litt usikker på om jeg skal øke til 10 mg morgen og kveld, el om jeg skal øke med 5 mg ettermiddag?

Finner ikke noe info eller brukererfaringer på nett... 

-Maiken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...