Gå til innhold

Å bli misforstått.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Føler meg misforstått av psykiateren,vi ser helt ulikt på hvordan jeg er. Er det meg eller han som tar feil? Jeg trodde vi hadde en hyggelig samtale over en kopp kaffe,han var jo så hyggelig og snill. Så skriver han alt mulig om meg som ikke stemmer, mangler jeg selvinnsikt? Tror ikke det jeg.Ikke en gang i perioden sykepleieren har vært hos meg har han kalt meg psykotisk, ikke en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet, en psykiater har mer kunnskap enn en psykepleier. Men verken jeg eller noen andre kan bekrefte eller avkrefte om det han har funnet ut stemmer, eller ikke stemmer. 

Forstår at det er vanskelig og frustrerende å få to så ulike tilbakemeldinger. Kanskje kunne du bedt om en second opinion av en annen psykiater? Hvis du går på et dps, så skulle ikke det være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Felixia skrev:

Du vet, en psykiater har mer kunnskap enn en psykepleier. Men verken jeg eller noen andre kan bekrefte eller avkrefte om det han har funnet ut stemmer, eller ikke stemmer. 

Forstår at det er vanskelig og frustrerende å få to så ulike tilbakemeldinger. Kanskje kunne du bedt om en second opinion av en annen psykiater? Hvis du går på et dps, så skulle ikke det være noe problem.

Det forvirrer meg at de har så ulikt syn på meg. Men nå kommer det inn en ny psykiater for denne skal ha permisjon, så da får vi se hva som skjer. Jeg tror nok denne her har tolket meg feil, er ganske sikker på det. Det er synd for han er et fint menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, newnick skrev:

Hva sier psykiateren når du sier at du er uenig med han og enig med psykepleieren?

Har ikke tatt det opp med han, men han vet jeg ofte er uenig i journalnotater. Virker ikke som om han bryr segom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Har ikke tatt det opp med han, men han vet jeg ofte er uenig i journalnotater. Virker ikke som om han bryr segom det. 

Lytt til fagfolk.

Anonymkode: 012c8...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest newnick
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Har ikke tatt det opp med han, men han vet jeg ofte er uenig i journalnotater. Virker ikke som om han bryr segom det. 

Da synes jeg du skal ta det opp med han og høre hva han sier til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lytt til fagfolk.

Anonymkode: 012c8...f1f

Men hva om fagfolka tar feil? Det er andre folk som leser i journalen min, vil ikke at de skal tro jeg er helt gal heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newnick
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men hva om fagfolka tar feil? Det er andre folk som leser i journalen min, vil ikke at de skal tro jeg er helt gal heller. 

Du er ikke gal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, newnick skrev:

Da synes jeg du skal ta det opp med han og høre hva han sier til det. 

Ja kan jo det men han skal bort nå, har bare tatt det opp med sykepleieren. At de er så uenige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Ja, dessverre.

Ja da må det være gale, for sånn han beskrev meg kjenner jeg meg ikke igjen i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest newnick
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Takk for det ❤️ 

Jeg jobber på en psykoseavdeling, og du kan trygt stole på at du ikke er gal 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo det men han skal bort nå, har bare tatt det opp med sykepleieren. At de er så uenige. 

Når du er hos tannlegen og tannlegen sier du har to hull, mens tannlegeassistenten  sier du har ingen hull, hvem hører du på?

Anonymkode: 012c8...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, newnick skrev:

Jeg jobber på en psykoseavdeling, og du kan trygt stole på at du ikke er gal 😊

Det er godt å vite, men ikke alle jobber på en sånn plass. Er redd for å bli kastet ut fra treningen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newnick
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er godt å vite, men ikke alle jobber på en sånn plass. Er redd for å bli kastet ut fra treningen :( 

Hvorfor skulle du bli kastet ut fra treningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Når du er hos tannlegen og tannlegen sier du har to hull, mens tannlegeassistenten  sier du har ingen hull, hvem hører du på?

Anonymkode: 012c8...f1f

Ville helst hørt på den som sa jeg hadde ingen hull, men forstår poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, newnick skrev:

Hvorfor skulle du bli kastet ut fra treningen? 

Fordi de ikke kan ha "psykotiske" folk der? Men tror ikke de oppfatter meg som det, jeg kommer, trener og går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, newnick skrev:

Du er ikke gal. 

Hvis en velger å bruke et slikt ord, må en klargjøre hva en mener med det. Fra gammelt av var gal synonymt med psykotisk, og det sentrale i psykosen er vrangforestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...