Gå til innhold

Etter keisersnittet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei Mette,

jeg er 32 år og fikk en fin og frisk baby med keisersnitt for to måneder siden. Såret har grodd fint og jeg har ingen plager fra det. 

Jeg var til seks ukers kontroll hos gynekolog som sjekket meg grundig med ultralyd og celleprøve.Alt er fint. Det eneste var tynn slimhinne og litt utflod. Jeg var plaget med svært illeluktende utflod og legen mente det kunne være bakteriell vaginose så da fikk jeg dekvalin 10mg som lokal behandling, hver kveld i seks dager. Det er nå tre dager siden jegble ferdig med kuren og det er ingen dårlig lukt lenger. Men jeg har de siste dagene fått økt utflod. Denne er tyntflytende, som vann. Ingen lukt eller farge som jeg har sett. Men det er mengden jeg stiller spørsmål ved. Er det normalt med så mye utflod at det ser ut som at jeg har tisset på meg? Det går igjennom innlegg, truse og bukse. Vil det gi seg, eller bør jeg bestille ny legetime for dette? 

Vil du anbefale å bruke melkesyre tabletter vaginalt for å forebygge b.v. I fremtiden? Evt noe annet? 

Jeg fikk ovesterin vaginaltabletter og gel som jeg skulle bruke for den tynne slimhinnen. Hvor lenge bør jeg vente med denne etter behandling med dekvalin? 

Også lurer jeg på om man får mensen tilbake mens man ammer? Eller er det umulig pga ammehormoner?

Veldig takknemlig for svar😊 

Med vennlig hilsen 

 

Anonymkode: 1e30b...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Gratulerer med nedkomsten. Du er nå i en fase hvor ditt hormonsystem er gått i en hvilefase på grunn av at du ammer. Det vil også påvirke miljøet i skjeden så det kan komme unormal sammensetting av bakterier og det har du nå fått behandling for. Utflod er en effekt av dette. Jeg foreslår at du starter med Ovesterin nå, det er et svakt østrogen som ikke skader ammingen eller barnet. Du kan f.eks bruke melkesyretabletter de dager du ikke bruker Ovesterin. Se om behandlingen virker, før du evt søker lege igjen, men jeg kan ikke helt se at det er mulighet for annen behandling.

Det er ikke til å si når du får menstruasjon tilbake, hos noen skjer det når nattmåltidet droppes, noen får først menstruasjon når de har stoppet ammingen.

Viktig å ordne med prevensjon, men det har du kanskje tatt opp med legen?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...