Gå til innhold

Har noen hørt om allergiske eller farlige reaksjoner ved å ta K- vitamin som kosttilskudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var mens mine foreldre levet. Min mor så aventert i avisen K vitamin kosttilskudd og jeg var på apotek og kjøpte inn .Siden omtalte min mor noen sorte tabletter som de ikke skulle ha sa hun og som ikke var bra for dem. Nå kom og gikk det jo mye hjemsykepleiere i den tiden men alle medisiner var jo på ferdigpakkede ruller utenom Paracet som fastlegen ga resept på. Så mye K vitamin tok de jo ikke og min får sa i starten at det hjalp men så sa han det motsatte og vitaminene ble lagt vekk.

Kan K vitaminene gjort noe skade.?

Anonymkode: 7299f...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan K vitaminene gjort noe skade?

Anonymkode: 7299f...f1e

K-vitaminer er viktig for at blodet skal ha evnen til å koagulere, slik at vi ikke blør ihjel av små skader. Dermed er det en teoretisk risiko for blodpropp hvis man plutselig tar en kjempedose, og man skal sannsynligvis ikke ta tilskudd hvis man går på medisiner som "fortynner" eller "fortykker" blodet fra før.

Hvis en av dem brukte noe blodfortynnende, kan hjemmesykepleieren ha reagert på kombinasjonen? Hvis man tar mange medisiner, er det lurt å snakke med en fagperson før man starter med annet tilskudd.

Men ingen av foreldrene dine døde vel av blodpropp eller forblødning? Jeg synes ikke du skal gruble altfor mye på hva som kunne vært gjort annerledes mot slutten. I hvert fall skal du ikke bebreide deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hva jeg vet.  Det var liksom ikke grunnlag for så mye kontakt med hjemsykepleierene fra min side følte jeg.

Anonymkode: 7299f...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...