Gå til innhold

Er småfuglene bare " ute" når det er maksimalt fint vær nå for tida?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det mye færre småfugl enn før la oss si 15 år siden kanskje litt mere.?

Når det blåser er det ikke rart eller er det lyset de er veldig avhengig av for å kunne se rovfugl evt?

Eller trafikkstøy og brøytebil og veiskrape?

Eller " leser" de oss mennesker på en annen måte enn før?

Eller har noen av våre tidligere " faste gjester" endret reiserute?

Synes liksom å huske at de var mere " ute" i all slags vær nesten i gamle dager. Men jeg husker kanskje feil. "Manns minne" skal jo ikke være særlig langt har jeg hørt.

Anonymkode: 107b3...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var mye mer fugler samlet på steder før syntes jeg. Men det var ofte i sammenheng med at noen matet dem kun der. Nå er fuglemating en mye mer vanlig ting og bare i gata mi er det rundt 13 av 15 hus som mater fuglene. Så istedenfor at de nå henger rundt det ene huset som matet før har de nå spredd seg nedover hele gata.

Anonymkode: fba4e...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er maten de går etter. Det vil si her solsikkefrø. Tidlig i morges så jeg et lite ekorn også i snøføyka. Har ikke sett ekorn på lenge her blant husene utover en grevling jeg tror jeg så en annen morgen og en hare. Det er vel fuglematen som lokker kanskje nå når det er litt snø. Men i dag kom det en del bittesmå kjøttmeis selv om ikke lite vind.

Grunnen er nok at husene rundt har bedre for og er flinkere til å legge ut jevnlig kanskje. Det var alltid min far som passet småfuglene.

Fint med snø også.😊

Anonymkode: 107b3...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...