Gå til innhold

Slik har amerikanske multimilliardærer fått tilgang til norske skattekroner: Et nytt storkonsern kontrollerer nå 25 prosent av privat omsorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Salg av Norge og et demokratisk problem, eller overdrivelser og løgn fra Fagbladet - hva mener DOL-folket?

Kjør debatt!

https://fagbladet.no/nyheter/slik-har-amerikanske-multimilliardarer-fatt-tilgang-til-norske-skattekroner-et-nytt-storkonsern-kontrollerer-na-25-prosent-av-privat-omsorg-i-norge-6.91.607436.62bb00bbf8

Sitat

Fra og med 22.01.19 kontrollerer Stendi en firedel av all privat omsorg i Norge. Hver fjerde krone norske kommuner bruker på å kjøpe tjenester innen psykisk omsorg, barnevern, rusomsorg med mer går rett inn i Stendi.

Konsernet har morselskap i skatteparadiset Luxembourg mens hovedaksjonærene er noen av USAs rikeste forretningsmenn og et av Europas råeste oppkjøpsfond. 

Eierfondet Triton partners har høye forventninger til avkastning i de nordiske landenes omsorgsmarked. Ifølge Financial News forventes en årlig avkastning på 30 prosent på Triton III, som er det fjerde i rekken av risikokapitalfond og ble etablert i 2013.

Grunnleggeren Peder Pråhl blir nærmest genierklært i finanskretser med avkastninger langt over normalen på de tidligere fondene.

 

Anonymkode: 947c0...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss. Bare ikke til å forstå at dette er en politisk villet utvikling føler jeg. At det omfatter vanskelige og kompliserte tjenester og arbeidsintensive  arbeidsoppgaver  og de svakeste ofte blant oss er kanskje ikke så tilfeldig?

Anonymkode: e2b7e...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss. Bare ikke til å forstå at dette er en politisk villet utvikling føler jeg. At det omfatter vanskelige og kompliserte tjenester og arbeidsintensive  arbeidsoppgaver  og de svakeste ofte blant oss er kanskje ikke så tilfeldig?

Anonymkode: e2b7e...592

De som styrer og steller bør bare gå hjem å legge seg etter mitt skjønn.

Anonymkode: e2b7e...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som styrer og steller bør bare gå hjem å legge seg etter mitt skjønn.

Anonymkode: e2b7e...592

Å tillate noe så desperat tyder  i beste fall på opplevet  graverende egen kompetansemangel på fagfeltet ville jeg tenke.

Anonymkode: e2b7e...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å tillate noe så desperat tyder  i beste fall på opplevet  graverende egen kompetansemangel på fagfeltet ville jeg tenke.

Anonymkode: e2b7e...592

Alle overalt ellers prøver jo å ikke bruke tid og ressurser på tull i dag. I grunnen bare veldig rart.

Anonymkode: e2b7e...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle overalt ellers prøver jo å ikke bruke tid og ressurser på tull i dag. I grunnen bare veldig rart.

Anonymkode: e2b7e...592

Man spør seg jo hvorfor så mange samfunnsinstitusjoner ikke har penger til å gjøre jobben sin. Psykisk utviklingshemmede har vært alvorlig helsemessig forsømt siden nedbygging av institusjoner.  Samtidig er vi sånt rikt land gjentas det overalt. Det må være mer enn forskjellige virkelighetsoppfatninger som er bakenforliggende årsaker. Kan det bare forsette slik?

Anonymkode: e2b7e...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...