AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 1. Jeg har stått på samme medisinkombo i to år med god effekt, selv om jeg har hatt en del nedstemte/energiløse perioder. Komboen var 112,5 mg venlafaxin, 50-100 mg quetiapin og 300 mg Lamictal. 2. Før jul fikk jeg en alvorlig depresjon med mye selvmordstanker og justerte selv opp venlafaxinen til 150 mg i tråd med medisineringsplanen jeg fikk av psykiater i 2017. (Fastlegen er i permisjon, vikaren mener jeg bør kutte quetiapinen og gå på søvnhygienekurs - og «akuttimen» jeg ble tilbudt, lå en måned frem i tid.) 3. Effekten kom allerede etter en uke. Mer energi, mindre grubling, bedre og mer effektiv søvn, og ikke minst: Fravær av selvmordstanker. 4. Nå kjennes det som om kropp og hode må kjempe for å holde depresjonen unna. Ikke like tungt som i desember, men på vei. 5. Siden jeg for tiden ikke har noen kompetent behandler, er planen min som følger: a) Øke venlafaxin til 187,5 mg - og gå raskt ned igjen og supplere med høyere dose quetiapin om jeg merker at jeg svinger for mye andre veien. b) Alternativet er å finne en psykiater på egen hånd (privat), men jeg vet av erfaring at det tar tid å finne en som har ledig kapasitet, det er dyrt - og egentlig har jeg jo allerede en medisineringsplan. Fastlegevikaren er bare ikke så begeistret for den. Til høsten er fastlegen på plass igjen. Gitt tidligere erfaringer og serumkonsentrasjoner er det ikke et godt alternativ å øke Lamictaldosen. Innspill til hvorvidt jeg burde gå for a) eller b)? (Dosene er i tråd med medisineringsplan, så det er økningen i seg selv jeg trenger en vurdering av.) Anonymkode: 76a96...d71 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg synes din plan a) høres god ut. Den er jo lagt av en kompetent lege. Jeg tror ikke du er så tjent med rådene fra vikarlegen. Er det mulig å få en telefonsamtale med en psykiater der du har gått tidligere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Tusen takk for svar Jeg har dessverre bare gått til én psykiater (derimot en haug med psykologer), og han er ikke tilgjengelig. Anonymkode: 76a96...d71 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 (Og jeg er for frisk til å komme meg inn på et DPS.) Anonymkode: 76a96...d71 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.