Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet egentlig ikke om jeg er på rett forum, men jeg fant ingen bedre som var operative.

Sår penis!

Kjære doktor, jeg giftet meg for ca et halvt år siden. Siden da har penisen min ved flere anledninger blitt sår et par dager etter samleie. Den blir på en måte punktvis rød og øm. Som mange små kviser. "Prikkene" er lokalisert på bakre del av penishodet og på den delen av forhuden som vanligvis ligger inn til penishodet. (Hvis jeg drar forhuden bakover, blir det et sammenhengende belte, fra midt på penishodet, og bak, et par cm inn på forhuden.) Jeg lurer veldig på hva dette skyldes. Jeg tenker at det kan ikke være kjønnssykdom, siden hverken hun eller jeg har hatt sex med noen andre før. Det virker mere som om penishodet mitt blir irritert!? Dette har ikke vært noe stort problem, før nå... Nå har jeg hatt det i over en uke. Det er mer omfattende denne gangen. Penisen er øm, og den klør om natten. Hele situasjonen gjør meg sint og litt nervøs. Penisen fungerer fint ellers, men det er altså litt kjedelig, når det ikke er aktuelt å ha sex, og jeg mister nattesøvn pga kløe. Har du noen gode forslag? Er det kun en irritasjon, som en god salve vil ordne, eller bør jeg dra meg til legen raskt? Svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44668-irritert-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

malori.

Dette er nok ikke så uvanlig. Det er bare det at vi menn ikke snakker så ofte om slike ting. Som oftest skyldes det at din samlever har en ellers godartet sopp i skjeden som gir deg irritasjon på penis etter samleiet.

Hun bør la legen sjekke dette og evt. få noe behandling.

Ellers er det en god regel å vaske penis etter samleie og evt. smøre med noe fet salve i etterkant.

Men som jeg antyder, dette er ikke farlig, bare ubehagelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44668-irritert-penis/#findComment-169851
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...