Gå til innhold

Å møte behandler etter å ha vært beruset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har «overlevd» dette?Hvordan  blir det journalført ? 

Jeg har og ble overveldet av den manglende fordømmelsen . Ikke fortjent den. Jeg hadde visst nok med min egen fordømmelse av meg selv og fikk beskjed jeg kunne gjort noe verre! Jeg ba om unnskyldning.  Begrep ikke hva som gikk av meg.

Tror skammen likevel blir vanskelig å legge fra seg. 

Anonymkode: 2ebbb...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har «overlevd» dette?Hvordan  blir det journalført ? 

Jeg har og ble overveldet av den manglende fordømmelsen . Ikke fortjent den. Jeg hadde visst nok med min egen fordømmelse av meg selv og fikk beskjed jeg kunne gjort noe verre! Jeg ba om unnskyldning.  Begrep ikke hva som gikk av meg.

Tror skammen likevel blir vanskelig å legge fra seg. 

Anonymkode: 2ebbb...1a5

Jeg er sikker at behandleren forstår det. Om han fører det i journalen vet jeg ikke om. Du vet at det var feil hva du har gjørt og det er et godt tegn. Du er et lite stykk videre i terapien, men du må deg også være bevist at du få ikke endløs sjanser. Jeg håper du gjør det ikke igjen. 

Anonymkode: 875d9...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan  blir det journalført ?

Det blir journalført slik det er. Det bestreber en sag alltid på uansett hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har «overlevd» dette?Hvordan  blir det journalført ? 

Jeg har og ble overveldet av den manglende fordømmelsen . Ikke fortjent den. Jeg hadde visst nok med min egen fordømmelse av meg selv og fikk beskjed jeg kunne gjort noe verre! Jeg ba om unnskyldning.  Begrep ikke hva som gikk av meg.

Tror skammen likevel blir vanskelig å legge fra seg. 

Anonymkode: 2ebbb...1a5

Dette har mange opplevd før deg, og mange vil oppleve det igjen. Behandler vil journalføre det, nøkternt og ikke-fordømmende, og da som en av dine øvrige (relevante) handlinger du foretar deg. Det kan komme til å være et relevant tema i terapi, men det kan også være mindre relevant - dette vet bare du og behandler. 

En ting du kan tenke på når du kjenner skammen overvelde deg: Roten til skammen kommer nok først og fremst innenfra, og på sett og vis er dette et godt tegn, fordi skammen viser at du vet at du ikke skal møte ruset til behandler. Behandler ønsker å hjelpe deg å bryte negative mønstre og å trygge deg i å ta nye og bedre valg, slik at du opplever å fungere bedre i hverdagen. Behandler moraliserer derfor ikke, det er ikke en del av metodikken, men behandler analyserer og vurderer, og forsøker å få deg til å reflektere over hva som bidrar positivt og negativt på valgene du tar. 

Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme til behandleren sin i bakrus burde ikke lage store problemer. Journaltført blir det jo, men det pleier å gå greit. Man vil kanskje komme til enighet om at det ikke vil være noe å få ut av timen, og avtale en ny dersom bakrusen er ille. Det er garantert noe behandlere  opplever fra tid til annen. Jeg har selv vært der og overlevd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...