Gå til innhold

Anbefalt terapi

Gjest Anbr42

Anbefalte innlegg

Har sittet og hørt på P7 klem noen timer, og jeg må si at det har vært terapi for sjelen og hjertet i kveld/natt. :)

Det er lenge siden jeg har grått så mye, men likevel har det vært godt på en kanskje syk måte. All denne fantastiske, rolige, behagelige og nydelige musikken har virkelig fått følelsene til å strømme fritt. Jeg har fått ut så mye innestengt og oppdemmet sorg, spenninger, og smerte! Jeg har helt inn til hjerteroten og i dypet av min sjel kjent på fortvilelse over knuste drømmer og håp, over urettferdig sykdom og livets skuffelser, men også på kjærligheten jeg føler til de nærmeste, takknemligheten for nye bekjentskaper og venner, litt glede og lettelse over å være der jeg er i livet akkurat nå, og en smule håp for fremtiden. (Jeg griner av det også).

Jeg trengte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anbr42 skrev:

Har sittet og hørt på P7 klem noen timer, og jeg må si at det har vært terapi for sjelen og hjertet i kveld/natt. :)

Det er lenge siden jeg har grått så mye, men likevel har det vært godt på en kanskje syk måte. All denne fantastiske, rolige, behagelige og nydelige musikken har virkelig fått følelsene til å strømme fritt. Jeg har fått ut så mye innestengt og oppdemmet sorg, spenninger, og smerte! Jeg har helt inn til hjerteroten og i dypet av min sjel kjent på fortvilelse over knuste drømmer og håp, over urettferdig sykdom og livets skuffelser, men også på kjærligheten jeg føler til de nærmeste, takknemligheten for nye bekjentskaper og venner, litt glede og lettelse over å være der jeg er i livet akkurat nå, og en smule håp for fremtiden. (Jeg griner av det også).

Jeg trengte det.

Så pussig at du skulle oppleve og skrive dette i natt. :)

Jeg er også gjennom en lang gråtetokt i natt. Skikkelig hulking og uling og hiksting og snørr og tårer i evigheter. Det var fint å ligge i armene på min mann og bli holdt godt rundt. Ironisk nok gråt jeg mest for det jeg utsetter han for med dette psykdomsgreiene, men gråt også ut oppdemmet raseri og frustrasjon over meg selv, og for året som har gått, og året som skal komme. Gråt over hvor lost jeg føler meg, og hvor redd og skamfull jeg er for behandlerne, og redd for prosessen med å skulle jobbe med meg selv.

Det er roligere i hodet og mindre trykk i brystet nå enn det har vært på lenge. Føles forløsende. Husker ikke sist jeg gråt sånn, kanskje da jeg var barn. :)

Jeg føler meg litt dristig, og sender deg en klem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anbr42 skrev:

Jeg trengte det.

4 timer siden, Mëmëso skrev:

Jeg er også gjennom en lang gråtetokt i natt. Skikkelig hulking og uling og hiksting og snørr og tårer i evigheter. Det var fint å ligge i armene på min mann og bli holdt godt rundt. Ironisk nok gråt jeg mest for det jeg utsetter han for med dette psykdomsgreiene, men gråt også ut oppdemmet raseri og frustrasjon over meg selv, og for året som har gått, og året som skal komme. Gråt over hvor lost jeg føler meg, og hvor redd og skamfull jeg er for behandlerne, og redd for prosessen med å skulle jobbe med meg selv.

Det er roligere i hodet og mindre trykk i brystet nå enn det har vært på lenge. Føles forløsende. Husker ikke sist jeg gråt sånn, kanskje da jeg var barn. :)

Det var veldig godt å lese det. Jeg ble rørt og føler meg nå litt bedre. Da blir dagen min ikke så verst.Tusen takk dere begge to 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mëmëso skrev:

Takk for klemmen! Sender en i retur :)

Ja, gråt er forløsende. En kvitter seg med masser av stresshormoner, synes jeg å ha hørt. En føler seg jo litt lettere og bedre etterpå. 

Så heldig du er som har en trygg mann å ligge inntil. Godt å bli holdt rundt når det er sånn. Jeg gråt også over å ikke ha den muligheten i livet mitt. Ja, det var nok en del selvmedlidenhet også i tårene mine i natt ;) Men også selvforakt for at jeg er som jeg er, og mye annet. Følelser er rare greier, men godt å få dem ut. Det letter litt på trykket ;) Ha en fin dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være godt å gråte, få det ut. Jeg har ikke grått på mange år, før var jeg veldig følsom og gråt veldig mye. Savner det å kunne gråte,men det ble jo litt for mye hos meg til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikken skal trøste og berolige menneskets sjel. (Sitat Martin Luther). 

Kan bare skrive under på det. Musikken er viktig for sjelen. Den kan trøste, få oss til å slappe av, hjelpe med å få ut sinne, rense en for vonde følelser. Den kan få tankene bort fra det som er tungt... and the list goes on.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg krefter for å gråte, burde det være lettere, kanskje. Det hjelper litt å være i dette forumet. Det gir meg trøst. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...