Gå til innhold

Flytte avtalegiro til annen bank


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg gjør det? . Er der bare å skrive kidnummeret og så går avtalegiroen automatisk?

Jeg har en regning som ligger i forfallsregisteret.  Den skal betales den 1 februar. Jeg ønsker å flytte den til en bank som ikke tar så mye gebyrer. Banken som jeg bruker trakk meg for over 200 kr i gebyrer forrige måned. Er så lei av at de trekker høye gebyrer for at jeg bruker banken. Men har opprettet konto i sbanken hvor jeg vil betale regningen fra istedet. 

Anonymkode: e8de6...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du pleier å registrere betalingen selv, altså taste inn kidnr og beløp, er det bare å bruke den nye nettbanken i stedet for den gamle.

Hvis du har fast oppdrag / trekk (lite trolig siden du skriver om kidnr) eller efaktura (som du kanskje mener med "forfallsregisteret"?), må du slå det av i den gamle banken og på i den nye.

Nettbankene bruker litt forskjelige begreper, men se under oppdrag eller efakturaer eller avtalegiroer eller noe sånt, i den gamle. Så stopper du alt der og bruker efakturareferansen til å melde det inn i den nye. Søk i nettbaken hvis du ikke finner det.

Det går fint å betale hvor som helst, bankene er veldig greie sånn 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...