Gå til innhold

Snø - o lykke!


påskelilje

Anbefalte innlegg

Dere som bor der det vanligvis er snø om vinteren, må virkelig sette pris på det!

Her begynte det å snø fredag, og det kom masse lørdag, og så har det holdt seg kaldt. Vi har vært ute på skitur lørdag, søndag, tirsdag og i dag ❤ Herlig!

Å gå på ski, kjenne at en bruker kroppen, se at hele naturen er dekket av hvit snø, all lyd er dempet, kald luft river litt i nesa og prikker litt i kinnene, suse nedover på god glid.... det er vidunderlig! O lykke!

Nå skal jeg reise bort noen dager, så jeg får trolig ikke ny tur før om halvannen uke. Krysser fingrene for at snøen holder til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
17 minutter siden, påskelilje skrev:

Dere som bor der det vanligvis er snø om vinteren, må virkelig sette pris på det!

Her begynte det å snø fredag, og det kom masse lørdag, og så har det holdt seg kaldt. Vi har vært ute på skitur lørdag, søndag, tirsdag og i dag ❤ Herlig!

Å gå på ski, kjenne at en bruker kroppen, se at hele naturen er dekket av hvit snø, all lyd er dempet, kald luft river litt i nesa og prikker litt i kinnene, suse nedover på god glid.... det er vidunderlig! O lykke!

Nå skal jeg reise bort noen dager, så jeg får trolig ikke ny tur før om halvannen uke. Krysser fingrene for at snøen holder til da!

Vi har bare hatt 3 langrennsturer denne sesongen så langt, men det skal vi gjøre noe med. Til helga planlegger vi slalomkjøring. Gleder meg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fire ganske trasige vintre, hvor jeg mest gikk på ski på trass, var forrige vinter en sann fornøyelse. Og denne vinteren er slett ikke ille den heller. Har vært snø her en stund allerede, men nå er det ca 70 cm og det er bra :D Jeg elsker å ta på meg fjellskia og bare labbe ut i skogen. Den ene hunden graver seg fram i snøen og leder vei med lett trekk, han andre går bak meg og er småsur fordi jeg ikke klarer holde meg der det er preparert og lett å gå :lol: Vi har hatt endel turer der det er preparert også altså. Den ene gangen gikk jeg feil, så det ble 3 mil og mørkt før vi kom tilbake til bilen. Jeg skulle bare gå et par timer, så jeg hadde ikke nok mat og ikke hodelykt. Var tre slitne sjeler her den kvelden. Etter det har jeg klart å begrense meg litt. Selv om det stort sett var preparert, er 3 mil altfor langt på fjellski, ihvertfall for meg.

Jeg vet ikke om noe som er mer behagelig enn et tykt teppe av snø. Det gjør meg på en måte mer avslappet, samtidig som snøen gjør det mye lettere for meg å få brukt energi. Ihvertfall når det er nok til å gå på ski overalt.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke snø... Men det er kanskje mest fordi beina mine er crap. Uansett... Jeg tror jeg liker våren best. Når vinteren slipper taket og alt våkner. Det ene fine med snø er at det lyser opp i mørket. Utenfor oppgangen har barna i blokka laget en gigantisk, og da mener jeg gigantisk, snømann etter alle kunstens regler. Det er koselig, og barna har det jo veldig gøy med snø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og i grunnen. Litt glad mulig går over i regn men da blir jo veldig glatte og ufremkommelig veier for så mange. Tror brøyremannskaper må være helt utslitt også slik som det bare har lavet ned og strø og måkebudsjettet i kommunen for i år må sikkert være oppbrukt. Betalingsmuren gjør at jeg får bare med meg overskriften i lokalavisa.

Hørte også at mye av snøen vistnok inneholdt usynlig for det blotte øye forurensninger. Så alt er nok ikke bare.

Selv skal jeg ikke ut med bil så jeg trenger bare en geitesti men jeg ser de fleste har anskaffet snøfreser i dag. Ikke bortkastet tiltak. 

Nå hørte jeg at posten vistnok skal tilby tjenester med hjelp til folk der de bor. Det hørtes ut som fint tiltak. Kanskje snømåking er blant disse ting. Alle kan vi komme til å trenge hjelp tror jeg bare.

Men været rår ingen med tror jeg. Spesielt ikke her til lands tror jeg. Enkelte er jo også så utrolig flinke og sporty og har skiene klar.😊

Anonymkode: e707d...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig i at det er herlig med snø! Etter de siste dagenes snøfall er det nå over en halvmeter her jeg bor, tror jeg. Var på ski med hodelykt i går kveld, og det var helt fantastisk! Håper det varer riktig lenge før våren kommer med et brak :) 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...