Gå til innhold

Lang eggleder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk tilfeldig påvist en for lang eggleder på ultralyd på venstre side, normal på høyre. Jeg lurer på om dette vil påvirke sjansen for å bli gravid, evt sjanse for at jeg kan bli gravid utenfor livmor. Legen sa ikke noe om hvor lang den var , bare at den var lengre enn det som er normalt.

Lurer på om jeg bør ta hensyn til dette før jeg prøver å bli gravid. 

Anonymkode: 8f3bc...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Lang eggleder? det har jeg i mitt lange liv som gynekolog (40 år) ikke før hørt om, Er du sikker på at de ikke fortalte at den var utvidet, evt sekkformet? Det er i all fall ikke noe du behøver å tenke på, hvis den bare er 'lang', men som sagt det er for meg et ukjent begrep.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg synes han brukte begrepet "lang", men han var ikke gynekolog. Dersom han mente utvidet/sekkformet, ville det isåfall vært et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

En sekkformet eggleder er tett og kan derfor ikke fange opp og transportere egget. Men man har heldigvis to. Jeg synes at du skal ta kontakt med legen (gynekolog?) og høre hva han/hun egentlig mente, Så slipper du å tenke mer på det.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...