Gå til innhold

stipend lånekassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man er uføretrygdt og eneforsørger, kan ungdom da få omgjort en del av studielånet til stipend?

Ellers har jeg forstått det slik at ungdom normalt må bo borte, hjemmefra, for å den ordningen.

Anonymkode: e2b51...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er uføretrygdt og eneforsørger, kan ungdom da få omgjort en del av studielånet til stipend?

Ellers har jeg forstått det slik at ungdom normalt må bo borte, hjemmefra, for å den ordningen.

Anonymkode: e2b51...457

Kontakt lånekassen så får du et sikkert svar. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man er uføretrygdt og eneforsørger, kan ungdom da få omgjort en del av studielånet til stipend?

Ellers har jeg forstått det slik at ungdom normalt må bo borte, hjemmefra, for å den ordningen.

Anonymkode: e2b51...457

Borteboerstipend er for de som bor hjemmefra, men om en som bor hjemme kan få det i spesielle tilfeller vet jeg ikke.  Det er mulig at det går an å søke om det og det er da Lånekassen som kan svare på om det går an eller ikke.

Anonymkode: d8d21...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Så kan man søke om utstyrsstipend

https://lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/vg/Sa-mye-kan-du-fa/Utstyrsstipend/

Nå har jeg bare antatt at det er ungdom under 18 år i videregående.

Utstyrsstipendet dekker akkurat det pc'n elevene kan kjøpe via skolen slik at alle skal kunne ha muligheten til å kjøpe den. :) Guttungen kjøpte den, jentungen hadde pc fra før så hun fikk pengene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Utstyrsstipendet dekker akkurat det pc'n elevene kan kjøpe via skolen slik at alle skal kunne ha muligheten til å kjøpe den. :) Guttungen kjøpte den, jentungen hadde pc fra før så hun fikk pengene. :) 

Ja, så det ikke var rare summen, men jeg hadde aldri hørt om det stipendet før og siden det sto at alle får, men at man må søke, tenkte jeg det var like greit å ta det med her. Sånn i tilfelle ts ikke visste om det. Men når jeg tenker meg om så får de vel beskjed om det på skolen. Var ikke noe utstyrsstipend da jeg gikk på skolen, men da var det jo egentlig ikke mye utstyr heller. Husker jeg fikk likestillingsstipend og det var egentlig ganske pinlig. Var ikke mer enn 1400 kr, eller noe deromkring, men hvorfor skulle jeg få penger for å gå den linja jeg selv hadde valgt å gå. jeg følte det ble litt urettferdig for de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...