Gå til innhold

Når terapi ikke fører noen vei

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har en ganske sammensatt psykisk lidelse. Har fått diagnosen Blandet Personlighetsforstyrrelse. Jeg er ikke helt enig i at jeg har en personlighetsforstyrrelse, men kanskje jeg bare mangler innsikt. 

Det jeg sliter med:

Avflatet stemningsleie, mangel på motivasjon, null døgnrytme, ekstrem helseangst, paranoia, spiseproblematikk, stemmehøring, tankekaos og tvangstanker, alkohol og pillemisbruk. 

Har episoder hvor behandleren min oppfatter meg som psykotisk, men jeg kjenner meg ikke igjen i det. Jeg kan falle inn i ei boble hvor alt bare er rart og uvirkelig, men jeg føler at jeg forsatt er meg selv. 

Jeg har bare den ene diagnosen, Blandet Personlighetsforstyrrelse, og behandleren min sier at alle plagene mine ligger under den. 

Har prøvd mange forskjellige terapiformer (CBT, DBT, MBT og BET) og medisiner (Zoloft, Cipralex, Sarotex, Wellbutrin, Seroquel og Zyprexa). 

Har hatt hyppige innleggelser de siste årene pga spørsmål om psykose og akutt selvmordsfare. 

Jeg føler meg så stuck. Vil ut av denne psykiatritilværelsen og begynne å leve. Men det virker ikke som om noen vet helt hvordan de skal hjelpe meg. Jeg vet ikke en gang hva jeg trenger hjelp med. 

Noen råd? 

Hilsen jente 20

Anonymkode: 2e09a...96f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446720-n%C3%A5r-terapi-ikke-f%C3%B8rer-noen-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg har en ganske sammensatt psykisk lidelse. Har fått diagnosen Blandet Personlighetsforstyrrelse. Jeg er ikke helt enig i at jeg har en personlighetsforstyrrelse, men kanskje jeg bare mangler innsikt. 

Det jeg sliter med:

Avflatet stemningsleie, mangel på motivasjon, null døgnrytme, ekstrem helseangst, paranoia, spiseproblematikk, stemmehøring, tankekaos og tvangstanker, alkohol og pillemisbruk. 

Har episoder hvor behandleren min oppfatter meg som psykotisk, men jeg kjenner meg ikke igjen i det. Jeg kan falle inn i ei boble hvor alt bare er rart og uvirkelig, men jeg føler at jeg forsatt er meg selv. 

Jeg har bare den ene diagnosen, Blandet Personlighetsforstyrrelse, og behandleren min sier at alle plagene mine ligger under den. 

Har prøvd mange forskjellige terapiformer (CBT, DBT, MBT og BET) og medisiner (Zoloft, Cipralex, Sarotex, Wellbutrin, Seroquel og Zyprexa). 

Har hatt hyppige innleggelser de siste årene pga spørsmål om psykose og akutt selvmordsfare. 

Jeg føler meg så stuck. Vil ut av denne psykiatritilværelsen og begynne å leve. Men det virker ikke som om noen vet helt hvordan de skal hjelpe meg. Jeg vet ikke en gang hva jeg trenger hjelp med. 

Noen råd? 

Hilsen jente 20

Hadde du utbytte av BET? 

Anonymkode: 485bd...0ac

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du utbytte av BET? 

Anonymkode: 485bd...0ac

Etter BET har jeg sjeldnere tydd til selvdestruktive handlinger, jeg har lært meg bedre å stå i følelser. Men det er fortsatt like tungt å leve. Enkelte ting (stemmer, paranoia, helseangst) har blitt verre etter at jeg var der. Så jeg vet egentlig ikke helt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...