Gå til innhold

Slitt sofa med flekker som ikke går av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en slitt hjørnesofa. Fargen på sofaen har bleknet. Jeg har også flekker som ikke går bort på den. Sofaen er 10 år. Men jeg har desverre ikke råd til ny. Derfor : har dere noen tips om hva som kan gjøres med den? Fins det eventuelt trekk eller annet billig som kan kan legge over den for å gjøre den bedre å se på? Den er heldigvis veldig god å sitte i. 

Anonymkode: 2f645...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en slitt hjørnesofa. Fargen på sofaen har bleknet. Jeg har også flekker som ikke går bort på den. Sofaen er 10 år. Men jeg har desverre ikke råd til ny. Derfor : har dere noen tips om hva som kan gjøres med den? Fins det eventuelt trekk eller annet billig som kan kan legge over den for å gjøre den bedre å se på? Den er heldigvis veldig god å sitte i. 

Anonymkode: 2f645...3eb

Jeg har en sofa som ser helt jævlig ut og skjuler det med fleecepledd, de er lette å ta av og vaske og koster ikke stort. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har desverre ikke råd til ny.

Tips: Sett opp varsel på søket "Sofa gis bort" der du bor, på finn.no/torget. Det "omsettes" mange sofaer gratis der.

Ellers har jeg gode erfaringer med Tekstilrens, men det kommer jo an på hvor gamle flekkene er.

Vi har skjult sterk slitasje i tidligere sofaer med  "fastmonterte" pledd, slik Lillemus foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Vi har skjult sterk slitasje i tidligere sofaer med  "fastmonterte" pledd, slik Lillemus foreslår.

Det er så praktisk at - fås i alskens farger og mønstre til en billig penge. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er så praktisk at - fås i alskens farger og mønstre til en billig penge. :) 

Noen tips til hvor jeg kan kjøpe det? Er en stor hjørnesofa ... 

Jeg velger den løsningen. Vil ikke stresse med finn no. Flekkene sitter dypt og den ser ikke fin ut. Heldigvis er sofaen litt mørk i fargen og det sees ikke altfor godt men godt nok. 

Anonymkode: 2f645...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen tips til hvor jeg kan kjøpe det? Er en stor hjørnesofa ...

Ikea har sikkert billige fleecepledd.

Ble litt glad jeg nå, for da er det tydeligvis ikke bare jeg som har en slitt sofa med flekker. Får meg til å føle meg litt mindre som en slask :lol: Sofaen min bærer tydelig preg av å ha bodd med tre valper, og snart 10 år med hunder. Jeg kan kjøpe nytt trekk til min da, men det kommer på rundt 3000 kr det også, så det er jo ikke gratis. Så enn så lenge har jeg pledd og pynteputer strategisk plassert i sofaene :D Hvis jeg kjøper nytt trekk, bør jeg jo uansett pakke det inn i pledd, for flekker er umulig å unngå når man har hund i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen tips til hvor jeg kan kjøpe det? Er en stor hjørnesofa ... 

Jeg velger den løsningen. Vil ikke stresse med finn no. Flekkene sitter dypt og den ser ikke fin ut. Heldigvis er sofaen litt mørk i fargen og det sees ikke altfor godt men godt nok. 

Anonymkode: 2f645...3eb

Ikea, Nille, Clas Ohlson... Rema har noen ganger, Extra også. Overalt omtrent. :) Du trenger jo flere pledd da, de er ikke så innmari store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Ikea, Nille, Clas Ohlson... Rema har noen ganger, Extra også. Overalt omtrent. :) Du trenger jo flere pledd da, de er ikke så innmari store.

Ok... altså man kan dekke sofaen med vanlige fleecepledd? Jeg skal forsøke. Må finne noen fine fleecepledd.. Tenker også å se etter om det fins et slags trekk som man bare kan trekke over sofaen . Det er en hjørnesofa så det blir mulig noe vanskelig. Men takk for gode tips folkens :)  

6 timer siden, Trine skrev:

Ikea har sikkert billige fleecepledd.

Ble litt glad jeg nå, for da er det tydeligvis ikke bare jeg som har en slitt sofa med flekker. Får meg til å føle meg litt mindre som en slask :lol: Sofaen min bærer tydelig preg av å ha bodd med tre valper, og snart 10 år med hunder. Jeg kan kjøpe nytt trekk til min da, men det kommer på rundt 3000 kr det også, så det er jo ikke gratis. Så enn så lenge har jeg pledd og pynteputer strategisk plassert i sofaene :D Hvis jeg kjøper nytt trekk, bør jeg jo uansett pakke det inn i pledd, for flekker er umulig å unngå når man har hund i sofaen.

Hehe. Nei er ikke bare du. Jeg har fått masse flekker i sofaen. Godt for mer å høre at du og har. Så er man ikke alene om det :D

Anonymkode: 2f645...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Worrysome plenty skrev:

På Ikea koster vel et fleecepledd 25-30 kroner. Kanskje trenger du 6?

Takk for tips :) . Jeg skal ha noen billige. Risikoen er at jeg får nye flekker men men...skal se om jeg finner noe å dekke flekkene med. Det måtte være en fordel å ha sofa hvor man kan vaske av flekker slik som skinnsofa osv men men jeg beholder sofaen og gjør det beste ut av den. :)

Anonymkode: 2f645...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...