Gå til innhold

Hørt om det går influensaepedimi nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kjennes som jeg har betennelse i hele kroppen. Matlyst desverre for bra. Mer hoven spesielt i venstre ben enn vanlig.  Til og med en fettkul var helt hvit og betennelsesaktig. Nå er jeg heldig og skal ikke på jobb i helgen og trenger ikke bakse  ut i snøen og kulda men alt kan ikke være bare for sykefraværet om virkelig mange har det sånn i dag stakkar. Nei nå må jeg bare gå og legge meg.

Anonymkode: b269e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var for slapp og sigen til å prøve å ta tempen i går. Etter å ha sovet så kjennes det noe bedre i dag men jeg vil prøve å ikke spise noe men bare rikelig med flytende drikke. Alt er ikke bra for en. Er nok noe influensa ja. Håper det gir seg snart.

Uansett  så har jeg fått time  hos fastlegen snart. Jeg har skrevet opp en rekke ting jeg vil spørre om.😊

Anonymkode: b269e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var for slapp og sigen til å prøve å ta tempen i går. Etter å ha sovet så kjennes det noe bedre i dag men jeg vil prøve å ikke spise noe men bare rikelig med flytende drikke. Alt er ikke bra for en. Er nok noe influensa ja. Håper det gir seg snart.

Uansett  så har jeg fått time  hos fastlegen snart. Jeg har skrevet opp en rekke ting jeg vil spørre om.😊

Anonymkode: b269e...33e

Vil ta det litt mere med ro så lenge. Godt snart helg for min del.

Anonymkode: b269e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med opplysninger om influensavaksine for dem etter 65 år og med luftveisproblemer skjønte jeg det som at årets influensa var ekstra hard og en man ikke hadde sett før.

Men alt er ikke bra for noen å gå og hangle slik som jeg opplever nå. Men jeg tviler på at legen stakkar kan gjøre så mye. Tror bare jeg må ta tiden til hjelp og prøve å begrense matinntaket. Det er så mye som jeg kjøper av mat at jeg selv da foreldre levet ble stoppet på gaten av en dame fra apoteket som tydeligvis syntes jeg hadde handlet for mye for en person med min status. Egentlig er det ikke så mye for kanskje en mer frisk person og jeg velger å prioritere ernæring  men det er flere og sammensatte ting som gjør at helsa mi skranter. Noe kommer også til alle ved alderen tror jeg. Men alt er ikke bra for noen. Ap gir også mye vektøkning for de aller fleste har hørt. Kanskje jeg ville tjent på andre medisiner eller bare kutte ut alt. Jeg kan prøve å ta det opp. Men vil ta det mere med ro fremover og ikke engasjere meg så mye i ting som ikke er mitt ansvar og som ikke jeg kan gjøre noe ved.

Anonymkode: b269e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I forbindelse med opplysninger om influensavaksine for dem etter 65 år og med luftveisproblemer skjønte jeg det som at årets influensa var ekstra hard og en man ikke hadde sett r.

Sesonginfluensa er alltid "en man ikke har sett før", det er en egenskap ved virus. Men den kan ha "kjente komponenter" som gjør at de som hadde en bestemt variant for noen år siden, er nesten immune. 

Vasksinen settes sammen før årets epidemi er i gang, ellers rekker man ikke å produsere og distribuere den. Derfor kan den ikke treffe helt, men er likevel nesten alltid bedre enn ingenting - og gjør symptomene langt svakere hvis man likevel blir syk.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye som jeg kjøper av mat at jeg selv da foreldre levet ble stoppet på gaten av en dame fra apoteket som tydeligvis syntes jeg hadde handlet for mye for en person med min status.

Det høres svært usannsynlig ut. Status? Sjekket hun handleposene dine, liksom?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg ville tjent på andre medisiner eller bare kutte ut alt.

Det er aldri lurt å kutte ut alle medisiner. Snakk med lege / behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...