Gå til innhold

Hypokondri

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å komme meg ut av hypokondrien. 

Problemet mitt er at kroppen gir meg så mange rare signaler hele tiden. Poenget er liksom at jeg skal slutte å være så oppmerksom på signalene, samtidig som jeg fremdeles skal kunne ta faktisk alvorlige symptomer seriøst. Hvordan kan jeg skille mellom de to? 

Feks sliter jeg nå med vertigo. Når jeg sitter og ser på TV kan jeg plutselig få svimmelhetsanfall og alt begynner å snurre. Jeg må da legge meg ned i noen minutter til det går over. Når jeg går føles det som om jeg "bikker" mot venstre. 

Skal jeg oppsøke lege for det, eller er det et av de signalene jeg bare skal prøve å ignorere? 

Jeg har pulsering og smerter i magen. Har hørt at det kan være en aneurisme i hovedpulsåren og at man ved slike symptomer burde oppsøke lege. Men hva skal jeg gjøre i mitt tilfelle da? Hvis jeg oppsøker lege og det er "ingenting" så føler jeg på en måte at jeg har tapt mot angsten. Skal jeg bare satse på at det ikke er noe? 

Jeg har tidligere oppsøkt legevakten ofte pga brystsmerter, kvalme og tung pust. Konklusjonen har vært angstanfall, selv om EKG noen gang har hatt små avvik. Har fått tatt echo som avkreftet sykdom. Er det nå meningen at jeg aldri skal oppsøke hjelp hvis jeg får brystsmerter og pusteproblemer? Hvordan kan jeg vite om det faktisk er alvorlig eller om det er "det vanlige"? 

Som dere skjønner så er det ikke bare bare, og hvis noen har erfaring med å bli kvitt hypokondrien så setter jeg veldig stor pris på råd 😊

Anonymkode: 690ed...eb8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446739-hypokondri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...