Gå til innhold

Når man hører at en bruker på et forum døde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste om en bruker på et annet forum som jeg deltok på en stund. Leste at vedkommende døde for nesten 1 år siden. Det ubehagelige var at det føltes som om jeg kjente henne, bare av å ha deltatt på et forum og uten å ha sett henne. 

Jeg opplevde også at en hyggelig bruker på samme forum bare forsvant. Jeg skrev mye med vedkommende og jeg vet ikke hva forsvinningen skyldes. Men uansett et forum er et forum og man kjenner hverandre egentlig ikke. Men det rare er at man allikevel føler det er rart og trist når man får slike nyheter. 

Hva med dere? Har dere fått den følelsen? 

Anonymkode: 19555...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt på det noen ganger, at dersom noen her dør, så er det ikke sikkert en får vite det...

Jeg savner jo flere som tidligere var aktive her, men vet ikke om noen som er døde. Det blir jo en slags sorg det, å miste forumvenner - enten det er fordi de ikke gidder å være her lenger, eller om de dør. Dersom en ikke har hatt annen kontakt enn DOL, så vil en trolig ikke få vite noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er trist hvis noen av de vi er vant til å se her i årevis gjennom faste nick, plutselig blir borte. Jeg har kun en her «in real life.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har tenkt på det noen ganger, at dersom noen her dør, så er det ikke sikkert en får vite det...

Jeg savner jo flere som tidligere var aktive her, men vet ikke om noen som er døde. Det blir jo en slags sorg det, å miste forumvenner - enten det er fordi de ikke gidder å være her lenger, eller om de dør. Dersom en ikke har hatt annen kontakt enn DOL, så vil en trolig ikke få vite noe.

 

Jeg savner en som kalte seg "Steinar" et eller annet på Kvinneguiden. Jeg skrev mye i innlegg med vedkommende. Vi var ganske enige i det meste. Og han hadde et fint syn på livet. Men plutselig forsvant han. Jeg forsto det slik at han var en eldre mann. Han likte å være mye alene, men skrev mye interessant og fint om livet og aktiviteter/ interesser. 

Jeg hørte om en bruker som er død fordi andre i familien skrev det på forumet og avsluttet bruker til en person med det. Jeg hadde deltatt en del i diskusjoner på forumet med vedkommende. Derfor fikk jeg litt sjokk da jeg hørte om det. Merkelig nok : et forum er bare et forum med folk man ikke kjenner men allikevel så blir man litt sjokket når noen dør eller forsvinner helt. 

Anonymkode: 19555...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en FB venn som døde, kjente henne ikke bortsett fra at hun var alternativ. Hun hadde blitt så frisk, men plutselig var hun død. Trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å ha fått nær kontakt med en på et forum som til slutt valgte å ta livet av seg. Vi fant god støtte i hverandre, men livet ble til slutt for tøft for ham. Vi chattet mye på MSN (som var den gangen). Savner ham fortsatt veldig selv om det nå er 9 år siden. Han vil alltid ha en plass i hjertet mitt som om han skulle være en venn jeg hadde møtt IRL.

Nå nylig (dvs. for ett år siden) har jeg mistet kontakt med en venninne med DID som jeg fikk kontakt med på et forum fordi hun rett og slett ble for psykisk syk. Jeg vet hun lever og jeg vet hun stadig blir tvangsinnlagt pga. selvskading og selvmordsforsøk, men det er det. Det er tøft å stå på utsiden "i det fjerne" å vite så lite og ikke kunne gjøre noe fordi man ikke vet hvem personen egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg har en FB venn som døde, kjente henne ikke bortsett fra at hun var alternativ. Hun hadde blitt så frisk, men plutselig var hun død. Trist!

Det som er det merkelige er at vi blir jo triste når folk vi bare skriver på forum med dør foreks. Men faktisk er livet slik at folk i virkeligheten ikke alltid er ekte venner og kan forlate deg og kaste deg bort. Mens man iblant kan ha en bedre kontakt med et menneske eller mennesker på forumet. Livet er litt rart. . Og selvsagt blir vi triste når vi hører triste nyheter uansett  

Anonymkode: 19555...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg har en FB venn som døde, kjente henne ikke bortsett fra at hun var alternativ. Hun hadde blitt så frisk, men plutselig var hun død. Trist!

Har opplevd at en av mine venner på fb døde. Det synes jeg var veldig trist. Jeg skrev en del med vedkommende som venn på Facebook. Kjente vedkommende fra barndommen. 

Anonymkode: 19555...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd at en av mine venner på fb døde. Det synes jeg var veldig trist. Jeg skrev en del med vedkommende som venn på Facebook. Kjente vedkommende fra barndommen. 

Anonymkode: 19555...ea4

Ja det er trist det, man merker et tomrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2019 den 12.23, stjernestøv skrev:

Ja det er trist det, man merker et tomrom. 

Det er trist å tenke på slike ting. 

Anonymkode: 19555...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2019 den 12.23, stjernestøv skrev:

Ja det er trist det, man merker et tomrom. 

Det er sant. 

Anonymkode: 19555...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist å tenke på slike ting. 

Anonymkode: 19555...ea4

Ja. Er så mange som dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.2.2019 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Det som er det merkelige er at vi blir jo triste når folk vi bare skriver på forum med dør foreks. Men faktisk er livet slik at folk i virkeligheten ikke alltid er ekte venner og kan forlate deg og kaste deg bort. Mens man iblant kan ha en bedre kontakt med et menneske eller mennesker på forumet. Livet er litt rart. . Og selvsagt blir vi triste når vi hører triste nyheter uansett  

Anonymkode: 19555...ea4

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...