Gå til innhold

Tror du på noe etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg håper på at det fins en Gud osv men desverre: jeg tror ikke det fins noe mer etter døden. Hva tenker dere? 

Anonymkode: de178...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på at det fins en Gud osv men desverre: jeg tror ikke det fins noe mer etter døden. Hva tenker dere? 

Anonymkode: de178...b21

Jeg er overbevist om at det finnes noe etter livet, har opplevd så mye åndelig personlig og lest mange bøker om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på at det fins en Gud osv men desverre: jeg tror ikke det fins noe mer etter døden. Hva tenker dere? 

Anonymkode: de178...b21

Jeg tror ikke på noen gud i form av en bestefar som sitter i himmelen og venter på oss, men at det er noe etterpå - det tror jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på at det fins en Gud osv men desverre: jeg tror ikke det fins noe mer etter døden. Hva tenker dere? 

Anonymkode: de178...b21

Nei, da blir det mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er som før vi ble født, altså like "mørkt" som gråstein skriver. Dessverre - jeg tar gjerne en positiv overraskelse på den andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det finnes noe etter døden, da er vår tilmålte tid ferdig. Som Laban blir jeg gjerne overrasket - og da forhåpentlig på gledelig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, laban skrev:

Jeg tror det er som før vi ble født, altså like "mørkt" som gråstein skriver. Dessverre - jeg tar gjerne en positiv overraskelse på den andre siden.

Jeg tror desverre det samme som du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Nær døden opplevelser er vel det nærmeste man kommer. Det skjer blandt mennesker av alle slags trosretninger. Hinduer ser gjerne gull palasser, mens kristne ser himmelen. 

 

Som  djeveldyrker ,ser jeg vel helvete hehe. 

 

Men jeg tror vel egentlig ikke på noe liv etter døden.

 

Hadde det vært fint å leve evig? Usikker det kan bli langdrygt. Jeg synes ikke ikke-eksistens høres så ille ut ,da har man jo ingen bekymringer. Folk er så redd for døden. Det er jeg også, men bare prosessen med å dø ikke selve døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Nær døden opplevelser er vel det nærmeste man kommer. Det skjer blandt mennesker av alle slags trosretninger. Hinduer ser gjerne gull palasser, mens kristne ser himmelen. 

 

Som  djeveldyrker ,ser jeg vel helvete hehe. 

 

Men jeg tror vel egentlig ikke på noe liv etter døden.

 

Hadde det vært fint å leve evig? Usikker det kan bli langdrygt. Jeg synes ikke ikke-eksistens høres så ille ut ,da har man jo ingen bekymringer. Folk er så redd for døden. Det er jeg også, men bare prosessen med å dø ikke selve døden.

Folk kommer jo der de tror de kommer,det er noe vi skaper selv som vi skaper livet ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Folk kommer jo der de tror de kommer,det er noe vi skaper selv som vi skaper livet ellers. 

Ja, det spørs vel om det bare er drømmer fantasier osv. Men man kan aldri vite. Noen får skumle marerittaktige nær døden opplevelser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Worrysome plenty skrev:

Ja, det spørs vel om det bare er drømmer fantasier osv. Men man kan aldri vite. Noen får skumle marerittaktige nær døden opplevelser også.

Ja på en måte er det fantasi, på astralplanet kan alt skje. Til og med Helvete eksisterer der for de som tror på det,men det er bare fantasi. Man kan få hjelp der dersom man ber om det, av engler og avdøde kjenninger. De har vært der en stund og vet hvordan ting fungerer, så det er alltid håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på at det fins en Gud osv men desverre: jeg tror ikke det fins noe mer etter døden. Hva tenker dere? 

Anonymkode: de178...b21

Jeg tror at Gud finnes og at det er et liv etter døden. Vet egentlig ikke om du oppriktig ønsker å vite svaret, på dette forumet får du stort sett bekreftelse på det motsatte. 

Anonymkode: fa562...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja på en måte er det fantasi, på astralplanet kan alt skje. Til og med Helvete eksisterer der for de som tror på det,men det er bare fantasi. Man kan få hjelp der dersom man ber om det, av engler og avdøde kjenninger. De har vært der en stund og vet hvordan ting fungerer, så det er alltid håp. 

Dette kaller jeg virkelig science fiction.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xtra skrev:

Dette kaller jeg virkelig science fiction.

Det må du gjerne kalle det, og det er på en måte det også. Alt er mulig der, som alt er mulig her. Der skjer det mye raskere ved hjelp av en tanke,her går det ganske tregt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på at det fins en Gud osv men desverre: jeg tror ikke det fins noe mer etter døden. Hva tenker dere? 

Anonymkode: de178...b21

Hei!

Jeg tror det fins mer etter døden.

Jeg begynte lure på det ved 14 års alder, jeg var lenge usikker. Men jo mer jeg leste matematikk, kjemi, fysikk og biologi, og jo mer begeistret jeg ble, jo mer ble jeg overbevist om at alt dette ikke ble til ved en tilfeldighet. Overbevist også fordi når jeg går i skogen, feks tar bilder, av en mose, eller en gammel stamme med kjuker og annen sopp, så henger alt så absolutt sammen, det er et mønster i alt, noe som stemmer så mesterlig bra, og sånn ble jeg religiøs.

Det er litt som å kjenne Gud i alle ting, for så mye i naturen, bergtar meg, ved sin skjønnhet, sin forutsigbarhet, sitt mønster, sine repitisjoner, sin logikk.

Så siden det er så mye fornuft og logikk og skjønnhet, så tenker jeg at det fins  noe mer når vi dør:-)

Jeg vet jo ikke, men jeg tror det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Pussig å beskrive det som mørkt. Det fordrer jo en bevissthet.

Må ikke ta ting så bokstavelig vett du. Tror nok du forstod hva jeg mente. 🤨 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingenting som tyder på noe liv etter døden, dessverre. Religioner har gitt folk tro på slikt, en tro folk liker, men metodene religionene bruker og hvor i konflikt de er med hverandre, tyder på at det bare er oppspinn...

Men er jo lov å håpe sålenge du ikke lar slike ting hindre deg fra å leve maksimalt her og nå, men å dedikere livet til f.eks gjøre livet til andre til et H fordi de tror på feil gud, det er nok ikke en god strategi for en selv eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eksperten skrev:

Er ingenting som tyder på noe liv etter døden, dessverre.

Heldigvis, kan man kanskje si. Evig liv høres ut som et mareritt. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gråstein skrev:

Heldigvis, kan man kanskje si. Evig liv høres ut som et mareritt. 😳

Hei!

Du må ikke ta ting så bokstavelig vet du, tror du forstår hva "evig liv" betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...