Gå til innhold

Har du hatt sex før du giftet deg? Et litt for upassende sp.mål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom du ser mitt spørsmål i denne tråden, er det nok til å utestenge meg fra et forum? Er spørsmålet for upassende å spørre om på et forum? Jeg ble faktisk utestengt pga spørsmål om det på et utenlandsk forum. Det ble betegnet som upassende... Mulig jeg bør tenke nøyere gjennom spørsmål før jeg stiller dem.  

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nordmenn flest er stolt over å kunne si at de selvfølgelig hadde sex før de giftet seg. Jeg hadde ikke sex før jeg giftet meg. Det rare er at jeg  får så sterkere negative reaksjoner på dette at jeg aldri sier det til noen lenger. 

Anonymkode: 2696a...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du ser mitt spørsmål i denne tråden, er det nok til å utestenge meg fra et forum? Er spørsmålet for upassende å spørre om på et forum? Jeg ble faktisk utestengt pga spørsmål om det på et utenlandsk forum. Det ble betegnet som upassende... Mulig jeg bør tenke nøyere gjennom spørsmål før jeg stiller dem.  

Anonymkode: 900dd...451

Det er ikke noe galt i spørsmålet, men det kan være lurt å lese reglene for hvert enkelt forum.

Jeg antar enkelte nettfora ikke tillater at man diskuterer sex. Med andre ord kan spørsmålet være upassende i noen settinger. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du ser mitt spørsmål i denne tråden, er det nok til å utestenge meg fra et forum? Er spørsmålet for upassende å spørre om på et forum? Jeg ble faktisk utestengt pga spørsmål om det på et utenlandsk forum. Det ble betegnet som upassende... Mulig jeg bør tenke nøyere gjennom spørsmål før jeg stiller dem.  

Anonymkode: 900dd...451

I Norge håper og tror jeg at vi har kommet så langt at et slikt spørsmål ikke akkurat får verden til å gå av hengslene. Ikke noe å bli bestyrtet over på noen måte, spør du meg.

Og, ja, jeg har hatt sex før jeg giftet meg. Ettersom jeg ikke tror på bibelen så ser jeg ingen grunn til at jeg skal leve etter den heller. Jeg er grei og snill og oppfører meg mot andre som jeg gjerne vil at de skal oppføre seg mot meg og det fungerer stort sett veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn flest er stolt over å kunne si at de selvfølgelig hadde sex før de giftet seg. Jeg hadde ikke sex før jeg giftet meg. Det rare er at jeg  får så sterkere negative reaksjoner på dette at jeg aldri sier det til noen lenger. 

Anonymkode: 2696a...ac0

Stolte? Hvorfor skal man være stolt av det? Jeg tror ikke på bibelen så hvorfor skal jeg da rette meg etter dens regler? Det ere da heldigvis ikke Norges lover som sier at man ikke skal ha sex før man gifter seg. Og jeg tror heller ikke at en gud, dersom han nå skulle finnes, vil sitte med en pekefinger og rynke i panna og si at det er feil at to mennesker som elsker hverandre har sex, som for meg er noe riktig vakkert og flott, bare fordi de ikke har skrevet under på et papir??? Nei, jeg tror han ville lent seg tilbake, foldet hendene over brystet, smilt og nikket fornøyd jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Likestillingen" med å fjerne/redusere skam ved å være løs for kvinner slik at de kan ligge rundtmer som menn har hatt mer aksept for, tror jeg ødela mye for landet, både for for kvinner og menn og sivilisasjonen som helhet. de "beste" menna må holde seg til 1 kvinne ellers får resten av menna veldig lite mening med livet og det har katastrofale konsekvenser for samfunnet som vil kollapse

Er som med kommunisme, høres jo fint ut i teorien, men så slår dessverre realitetene til og en ser dette funker ikke i det hele tatt på et samfunnsnivå.

Anonymkode: ad8e3...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Likestillingen" med å fjerne/redusere skam ved å være løs for kvinner slik at de kan ligge rundt mer som menn har hatt mer aksept for, tror jeg ødela mye for landet, både for for kvinner og menn og sivilisasjonen som helhet

Hm. Hvis menn kan "ligge rundt" etter ønske, men kvinner må vente / være trofaste, er det vel et eller annet i regnestykket dom ikke går opp?

På hvilken måte var "sivilisasjonen" bedre før p-pillen kom? For den har vel mye av skylden for at kvinnene har blitt så løsaktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Tror ikke du blir utestengt på grunn av dette spørsmålet. Jeg hadde sex før jeg giftet meg, og det er jeg glad for. For meg er det såpass spennende å ha sex med en ny person, at å kun ha ligget med en mann gjennom hele livet ville gjort meg rastløs. Dessuten er det ikke alle man liker å ha sex med, heller. At man ikke matcher på det området. Utrolig kjipt å finne ut det etter å ha giftet seg, og å måtte ha sex med noen man, for å sette det på spissen, synes er frastøtende å ha sex med. Jeg har opplevd noe sånt. Likte en person godt, og synes at han var attraktiv utseendemessig. - Men så var det som om kjemien, rent biologisk, ikke matchet og jeg ble uvel at hvordan han luktet, smakte, osv. Ja. Nok fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Stolte? Hvorfor skal man være stolt av det? Jeg tror ikke på bibelen så hvorfor skal jeg da rette meg etter dens regler? Det ere da heldigvis ikke Norges lover som sier at man ikke skal ha sex før man gifter seg. Og jeg tror heller ikke at en gud, dersom han nå skulle finnes, vil sitte med en pekefinger og rynke i panna og si at det er feil at to mennesker som elsker hverandre har sex, som for meg er noe riktig vakkert og flott, bare fordi de ikke har skrevet under på et papir??? Nei, jeg tror han ville lent seg tilbake, foldet hendene over brystet, smilt og nikket fornøyd jeg. :) 

Ditt svar bare understreker poenget mitt. Jeg sa bare at jeg ikke hadde sex før jeg giftet meg og du blir sint og holder en lang tale til meg. At folk ikke lenger skammer seg over seksualitet syns jeg er flott. Men samtidig må da jeg få lov til å kunne si hvordan det var den gangen jeg giftet meg uten at du automatisk stempler meg og kommer med anklager mot meg? 

Anonymkode: 2696a...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Hm. Hvis menn kan "ligge rundt" etter ønske, men kvinner må vente / være trofaste, er det vel et eller annet i regnestykket dom ikke går opp?

Begge må ville for at det skal bli sengekos, vel? at en vil en ikke vil, eller begge ikke vil. Kan regne på slikt også men er jo en ferdig tabell så det trenger vi nesten ikke 😛 

https://en.wikipedia.org/wiki/AND_ga

SEX = A AND B 

39 minutter siden, laban skrev:

På hvilken måte var "sivilisasjonen" bedre før p-pillen kom? For den har vel mye av skylden for at kvinnene har blitt så løsaktige?

Mange akser og perspektiver her, må holde tunga rett i munn. Jeg kommer ikke til å argumentere mot likestilling, det eneste jeg gjør er å si at likestillingsprosjektet er på vei ut stupet, og hvis ingen er villig til å roe ned, så vil eventyret ta slutt, og de som vil tape mest på det på sikt, er kvinner. Men på kort sikt er det nok orgamiskt. ;) 

Dere får bare ha lykke til

Anonymkode: ad8e3...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

Det er ikke noe galt i spørsmålet, men det kan være lurt å lese reglene for hvert enkelt forum.

Jeg antar enkelte nettfora ikke tillater at man diskuterer sex. Med andre ord kan spørsmålet være upassende i noen settinger. 

Dette var et religiøst forum så mulig det var derfor det var upassende. Jeg forsto det slik at de likte ikke spørsmålet og synes det var upassende. Alle på forumet synes sex utenfor ekteskap var en stor synd. Og derfor var nok spørsmålet mitt ganske så upassende. Jeg forstår det. Var dumt av meg å skrive et slikt innlegg. Men fikk kun utestengelse noen dager. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

I Norge håper og tror jeg at vi har kommet så langt at et slikt spørsmål ikke akkurat får verden til å gå av hengslene. Ikke noe å bli bestyrtet over på noen måte, spør du meg.

Og, ja, jeg har hatt sex før jeg giftet meg. Ettersom jeg ikke tror på bibelen så ser jeg ingen grunn til at jeg skal leve etter den heller. Jeg er grei og snill og oppfører meg mot andre som jeg gjerne vil at de skal oppføre seg mot meg og det fungerer stort sett veldig bra. :)

Enig med deg. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ditt svar bare understreker poenget mitt. Jeg sa bare at jeg ikke hadde sex før jeg giftet meg og du blir sint og holder en lang tale til meg. At folk ikke lenger skammer seg over seksualitet syns jeg er flott. Men samtidig må da jeg få lov til å kunne si hvordan det var den gangen jeg giftet meg uten at du automatisk stempler meg og kommer med anklager mot meg? 

Anonymkode: 2696a...ac0

Jeg har overhodet ikke vært sint på deg, stemplet deg eller anklaget deg for noe som helst. :) Jeg fortalte bare hvordan jeg så på det å ha frivillig sex mellom to som elsker hverandre før de gifter seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Lillemus skrev:

Ettersom jeg ikke tror på bibelen så ser jeg ingen grunn til at jeg skal leve etter den heller. Jeg er grei og snill og oppfører meg mot andre som jeg gjerne vil at de skal oppføre seg mot meg og det fungerer stort sett veldig bra. :)

Hehe, er det ikke nettopp det som står i bibelen, da? Det kalles den gyldne regel, og er noe sånt som dette: -Skik du vil at andre skal være mot deg, slik skal du være mot dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Likestillingen" med å fjerne/redusere skam ved å være løs for kvinner slik at de kan ligge rundtmer som menn har hatt mer aksept for, tror jeg ødela mye for landet, både for for kvinner og menn og sivilisasjonen som helhet. de "beste" menna må holde seg til 1 kvinne ellers får resten av menna veldig lite mening med livet og det har katastrofale konsekvenser for samfunnet som vil kollapse

Anonymkode: ad8e3...d79

lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anbr42 skrev:

Hehe, er det ikke nettopp det som står i bibelen, da? Det kalles den gyldne regel, og er noe sånt som dette: -Skik du vil at andre skal være mot deg, slik skal du være mot dem. ;)

Jo, det gjør det nok, men det står også masse annet rart. :) Kvinner skal tie i forsamlingen, mye rart om de stoffene klærne skal være laget av, hva som er syndig og ikke. Sex utenfor ekteskapet og onani f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jo, det gjør det nok, men det står også masse annet rart. :) Kvinner skal tie i forsamlingen, mye rart om de stoffene klærne skal være laget av, hva som er syndig og ikke. Sex utenfor ekteskapet og onani f.eks. 

Jeg fikk beskjed av brukere på det forum er at de følte ubehag pga trådens tema. Og at å ha sex utenfor ekteskap er en sterk synd for dem og derfor så opplevde de desverre mitt innlegg som sterkt ubehagelig.  Derfor valgte moderator å utestenge meg frem til den 6 februar. 

Folk som deltok i tråden frarådet meg sterkt å ha sex utenfor ekteskapet og mente at for mitt eget velbehag pluss for Guds skyld så burde jeg vente med sex til ekteskap. Jeg lurte kun på om de syndet iblant. Svaret var at slike synder er en skam å prate om. Jeg aksepterer og har full respekt for andre sin tro men jeg mener at man behøver ikke å være gift for å ha sex. Det er dyrt å gifte seg. Jeg er for å ha sex kun når jeg har sterke følelser men behøver ikke å ha måtte betalt dyrt for et bryllup.  Jeg tror dessuten det samme som deg: at den guden de tror på ikke finnes. Kunne ønske han finnes men tror overhodet ikke på det. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jo, det gjør det nok, men det står også masse annet rart. :) Kvinner skal tie i forsamlingen, mye rart om de stoffene klærne skal være laget av, hva som er syndig og ikke. Sex utenfor ekteskapet og onani f.eks. 

Jeg skulle ha funnet linken for jeg mener at det ikke er noe galt med den. Skal se om jeg finner den igjen. Mulig den er låst men ikke slettet.  

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jo, det gjør det nok, men det står også masse annet rart. :) Kvinner skal tie i forsamlingen, mye rart om de stoffene klærne skal være laget av, hva som er syndig og ikke. Sex utenfor ekteskapet og onani f.eks. 

Det er ganske mye som er syndig for dem. Foreks bare å berøre kjæresten utenpå klær mot kjønnsorganet eller på bryster utenpå klærne er syndig før man er gift. De kaller det en dødelig synd som de må be om tilgivelse for og love å forbedre seg. De får tilgivelse av gud når de ber om det men de må forbedre seg. 

Anonymkode: 900dd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed av brukere på det forum er at de følte ubehag pga trådens tema. Og at å ha sex utenfor ekteskap er en sterk synd for dem og derfor så opplevde de desverre mitt innlegg som sterkt ubehagelig.  Derfor valgte moderator å utestenge meg frem til den 6 februar. 

Folk som deltok i tråden frarådet meg sterkt å ha sex utenfor ekteskapet og mente at for mitt eget velbehag pluss for Guds skyld så burde jeg vente med sex til ekteskap. Jeg lurte kun på om de syndet iblant. Svaret var at slike synder er en skam å prate om. Jeg aksepterer og har full respekt for andre sin tro men jeg mener at man behøver ikke å være gift for å ha sex. Det er dyrt å gifte seg. Jeg er for å ha sex kun når jeg har sterke følelser men behøver ikke å ha måtte betalt dyrt for et bryllup.  Jeg tror dessuten det samme som deg: at den guden de tror på ikke finnes. Kunne ønske han finnes men tror overhodet ikke på det. 

Anonymkode: 900dd...451

Hva i alle dager gjorde du på et så erkekonservativt forum?

Anonymkode: e6bc1...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...