Gå til innhold

Maniske

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mange maniske som ikke blir innlagt eller blir de fleste fanget opp?

Anonymkode: 943dd...36e

Kjenner noen med bipolar som aldri har vært innlagt på tross av manier, jeg mener personen burde vært innlagt men psykologen gjorde det aldri. Meg la han lett inn så det er rart. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446761-maniske/#findComment-3889734
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Det er sikkert en del som ikke blir innlagt. For noen er det mulig å behandle manien hjemme, med medikamenter og skjerming. Det er kanskje helst om man tar det med en gang manien begynner, og det er ikke nødvendigvis så lett. De som har pårørende som vet om lidelsen og bryr seg, hjelper sikkert ofte til med å få personen innlagt. Noen er maniske uten at de eller de nærmeste skjønner det. En person jeg vokste opp med var manisk flere ganger uten at noen forstod at det var det det var. Før visste man jo ikke så mye om psykiske lidelser, og da tenkte man ikke at personen var syk, men heler at personen bare er sånn. Jeg tror det kan være litt sånn fortsatt.  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446761-maniske/#findComment-3889735
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...