AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Er det mange maniske som ikke blir innlagt eller blir de fleste fanget opp? Anonymkode: 943dd...36e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mange maniske som ikke blir innlagt eller blir de fleste fanget opp? Anonymkode: 943dd...36e Kjenner noen med bipolar som aldri har vært innlagt på tross av manier, jeg mener personen burde vært innlagt men psykologen gjorde det aldri. Meg la han lett inn så det er rart. Endret 2. februar 2019 av stjernestøv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Det er sikkert en del som ikke blir innlagt. For noen er det mulig å behandle manien hjemme, med medikamenter og skjerming. Det er kanskje helst om man tar det med en gang manien begynner, og det er ikke nødvendigvis så lett. De som har pårørende som vet om lidelsen og bryr seg, hjelper sikkert ofte til med å få personen innlagt. Noen er maniske uten at de eller de nærmeste skjønner det. En person jeg vokste opp med var manisk flere ganger uten at noen forstod at det var det det var. Før visste man jo ikke så mye om psykiske lidelser, og da tenkte man ikke at personen var syk, men heler at personen bare er sånn. Jeg tror det kan være litt sånn fortsatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.