AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg mistet kontrollen en tid. Redd det skal skje igjen . Var uvirkelig og jeg har slitt med en skam jeg har trodd ikke var mulig å komme over eller overleve . Tenkt at « opplevelsen « og all smerten det førte med seg var nok til å forebygge noe liknende skjer igjen , så blir jeg redd noe annet jeg ikke råder over kan komme og ta tak .f eks en form for psykelighet jeg ikke identifiserer . Hvordan forebygge ? Spise medisinen min, trofast ? Noe mer? Tenk hvis noe er i gjære ( eller er det en katastrofetanke? At jeg tenker nettopp dette er kanskje forebyggende i seg selv? Da er jeg jo på et vis oppmerksom ., ) Blir bare så utslitt av (noe som harmonerer med begrepet jeg har lært her inne « tanke- jag «. Anonymkode: 2cbe3...5b5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446769-%C3%A5-miste-kontrollen-forebygging/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistet kontrollen en tid. Redd det skal skje igjen . Var uvirkelig og jeg har slitt med en skam jeg har trodd ikke var mulig å komme over eller overleve . Tenkt at « opplevelsen « og all smerten det førte med seg var nok til å forebygge noe liknende skjer igjen , så blir jeg redd noe annet jeg ikke råder over kan komme og ta tak .f eks en form for psykelighet jeg ikke identifiserer . Hvordan forebygge ? Spise medisinen min, trofast ? Noe mer? Tenk hvis noe er i gjære ( eller er det en katastrofetanke? At jeg tenker nettopp dette er kanskje forebyggende i seg selv? Da er jeg jo på et vis oppmerksom ., ) Blir bare så utslitt av (noe som harmonerer med begrepet jeg har lært her inne « tanke- jag «. Anonymkode: 2cbe3...5b5 Du sier ikke hva som er lidelsen din, men jeg tenker at det å ha kontroll på basale behov er viktig, som søvn, matinntak, fysisk aktivitet, hygiene osv. Medisiner er selvsagt viktig. Møte opp til terapi hvis du går i det. Forsøke å være sosial med venner og familie. Fylle hverdagen med aktiviteter du trives med. Jeg tenker også at det å opprettholde en daglig rutine vil være positivt uansett diagnose - stå opp hver dag og legge deg hver kveld. Holde deg oppdatert i nyhetsbildet. Stelle deg middag hver dag - ernæring er viktigere enn man tror kombinert med fysisk aktivitet som jeg allerede har nevnt. Dette ble litt ustrukturert, men... Det er i hvert fall mange tiltak du kan gjøre selv. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446769-%C3%A5-miste-kontrollen-forebygging/#findComment-3889804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.