Gå til innhold

Ville du si at det er for lett å bli offer for kriminalitet i Norge?


AnonymBruker

Ville du si at det er for lett å bli offer for kriminalitet i Norge?  

6 stemmer

  1. 1. Ville du si at det er for lett å bli offer for kriminalitet i Norge?

    • Ja i høy grad
      3
    • Ja til en viss grad
      1
    • Nei i liten grad
      2
    • Nei
      0
    • Vet ikke
      0
  2. 2. Tror du den varslede økende barnefattigdommen i Norge vil gi økning i kriminalitet?

    • Ja i høy grad
      4
    • Ja til en viss grad
      2
    • Nei i liten grad
      0
    • Nei
      0
    • Vet ikke
      0

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 04. feb. 2019, 11:10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror vi trenger et par års pustepause fra diverse eksperimenter vi prøver på som vi ser feiler men som vi nekter å analysere eller revurdere. Jeg vil foreslå 2 års pause i ny innvandring, samt en pause i "likestillings" prosjekter

Vi ser at vi får en underklasse med fattige arbeidsløse folk, gjerne barn av flyktninger eller andre utsatte ofte utlendinger, som havner utenfor, og de føler seg ikke godt behandlet, om vi setter innvandringen på pause gir vi disse muligheter gjennom å redusere presset på ufaglærte jobber slik at de får en sjangse. 

På likestillingsfronten må en ta en grunndig debatt om hva det er en faktisk ønsker å oppnå, og hvilken pris en er villig til å betale. Det er ikke noe som heter "positiv" diskriminering, det er alltid to sider, den som mister jobben fordi han har feil hudfarge etc opplever det ikke "positivt".. Like utfall er noe som må diskuteres, vi forsøker oppnå det gjennom politikken idag, er det optimalt, eller holder det med like muligheter. De som er for like utfall bør forsvare sin mening i en offentlig grundig debatt, hvor de vil bli avkledd mistenker jeg. Ser det på KG forumet, så fort det kommer kritikk mot "like utfall" prinsippet rømmer feministene, de vil ikke debattere det de vil bare ha like utfall uten å forklare hvorfor eller hvordan.

Anonymkode: ac2a9...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar vi nok tak i problemstillingene som samfunn. Hva kan vi eventuelt gjøre?

Anonymkode: 14946...1d6

Kriminalitet er jo sykkeltyveri osv også. Jeg har blitt utsatt for det 2 ganger pluss at noen stjal av et garderobeskap som jeg hadde. 

Anonymkode: 425ac...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kriminalitet er jo sykkeltyveri osv også. Jeg har blitt utsatt for det 2 ganger pluss at noen stjal av et garderobeskap som jeg hadde. 

Anonymkode: 425ac...00a

Stjal er garderobeskap? Den var ny.

Anonymkode: 32618...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror vi trenger et par års pustepause fra diverse eksperimenter vi prøver på som vi ser feiler men som vi nekter å analysere eller revurdere. Jeg vil foreslå 2 års pause i ny innvandring, samt en pause i "likestillings" prosjekter

Vi ser at vi får en underklasse med fattige arbeidsløse folk, gjerne barn av flyktninger eller andre utsatte ofte utlendinger, som havner utenfor, og de føler seg ikke godt behandlet, om vi setter innvandringen på pause gir vi disse muligheter gjennom å redusere presset på ufaglærte jobber slik at de får en sjangse. 

På likestillingsfronten må en ta en grunndig debatt om hva det er en faktisk ønsker å oppnå, og hvilken pris en er villig til å betale. Det er ikke noe som heter "positiv" diskriminering, det er alltid to sider, den som mister jobben fordi han har feil hudfarge etc opplever det ikke "positivt".. Like utfall er noe som må diskuteres, vi forsøker oppnå det gjennom politikken idag, er det optimalt, eller holder det med like muligheter. De som er for like utfall bør forsvare sin mening i en offentlig grundig debatt, hvor de vil bli avkledd mistenker jeg. Ser det på KG forumet, så fort det kommer kritikk mot "like utfall" prinsippet rømmer feministene, de vil ikke debattere det de vil bare ha like utfall uten å forklare hvorfor eller hvordan.

Anonymkode: ac2a9...181

Noe er jo egentlig selvvalgt. Om man vil bo i  Norge eller annet sted.

Hva man legger i ordet kriminalitet betyr jo mye. Jeg har på følelse at definisjonen har endret seg samtidig som straffene er skjerpet.

Anonymkode: 14946...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kriminalitet er jo sykkeltyveri osv også. Jeg har blitt utsatt for det 2 ganger pluss at noen stjal av et garderobeskap som jeg hadde. 

Anonymkode: 425ac...00a

Der tror jeg dere er inne på noe vesentlig. En sykkel er ikke lenger en sykkel. En sykkel har oftest for liten pengeverdi i dagens Norge til å bli tatt notis av.

Anonymkode: 14946...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der tror jeg dere er inne på noe vesentlig. En sykkel er ikke lenger en sykkel. En sykkel har oftest for liten pengeverdi i dagens Norge til å bli tatt notis av.

Anonymkode: 14946...1d6

Men selvsagt. Alle har sine ting ì dag også.

Anonymkode: 14946...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du følger noen enkle grunnleggende råd er faren for å bli utsatt for kriminalitet i Norge veldig lav.

1. (og viktigst): Ikke involvere seg i kriminelle miljøer, enten ved å være kriminell selv eller f.eks sette seg i gjeld til kriminelle

2. Bruke normal sunn fornuft, f.eks ikke gå alene drita full på tvilsomme steder.

3. Holde verdisaker gjemt. 

4. Holde deg unna opptatte jenter på byen. Ikke oppføre seg ufint, klå på folk, etc.

5. Utvise normal folkeskikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg kan legge til er: Velg dine relasjoner med omhu. En person som har vært kriminell før, vil ofte bli det igjen. En mann som slår dama si, er ikke verdens snilleste. Med overveiende sannsynlighet vil han slå igjen.

Ikke innled et forhold med en som har vært voldelig, har sterkt uryddig økonomi eller bruker stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Så lenge du følger noen enkle grunnleggende råd er faren for å bli utsatt for kriminalitet i Norge veldig lav.

1. (og viktigst): Ikke involvere seg i kriminelle miljøer, enten ved å være kriminell selv eller f.eks sette seg i gjeld til kriminelle

2. Bruke normal sunn fornuft, f.eks ikke gå alene drita full på tvilsomme steder.

3. Holde verdisaker gjemt. 

4. Holde deg unna opptatte jenter på byen. Ikke oppføre seg ufint, klå på folk, etc.

5. Utvise normal folkeskikk. 

Vet du om ap kan lage nervesmerter? Tror jeg må slutte med latuda. Føler meg ikke bedre heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet du om ap kan lage nervesmerter? Tror jeg må slutte med latuda.

Hvor lenge har du bruk dem, 1 uke? Gi det litt tid, litt bivirkninger må du regne med i oppstarten. Ellers må du ta dette opp med legen.

Anonymkode: 32618...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du bruk dem, 1 uke? Gi det litt tid, litt bivirkninger må du regne med i oppstarten. Ellers må du ta dette opp med legen.

Anonymkode: 32618...012

Husker ikke hvor lenge jeg har tatt dem. Har ikke behov for å snakke med psykiater, de snakker bare tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Husker ikke hvor lenge jeg har tatt dem. Har ikke behov for å snakke med psykiater, de snakker bare tull. 

Utskrivingsdatoen står på esken.

Uansett, jeg fatter ikke hvorfor du starter på nye medisiner hele tid når du slutter så raskt.

Anonymkode: 32618...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Utskrivingsdatoen står på esken.

Uansett, jeg fatter ikke hvorfor du starter på nye medisiner hele tid når du slutter så raskt.

Anonymkode: 32618...012

Ok. Lenge siden jeg har slutter så raskt. Det er ikke noe for meg tror jeg bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Vet du om ap kan lage nervesmerter? Tror jeg må slutte med latuda. Føler meg ikke bedre heller. 

Hva har dette i en tråd om kriminalitet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kupton skrev:

Hva har dette i en tråd om kriminalitet å gjøre?

Ingenting. Beklager det. Admin kan slette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...