Gå til innhold

Bevegelse på magen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke hvilken kategori dette går på, men spør; siste 3-4 uker har jeg kjent en merkelig bevegelse på høyre siden av magen altså på høyden av navlen. Kjennes mest bevegelse på høyre siden, men også på den andre og når jeg ligger på ryggen, blir helt gal kjenner det nesten helle tiden og noen ganger gir det seg litt! Også er det en lang bulk på den siden. Hva kan det være? Skal til legen, men vil ha en ide 

 

jeg er jente og 19 å

Anonymkode: a09ca...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke hvilken kategori dette går på, men spør; siste 3-4 uker har jeg kjent en merkelig bevegelse på høyre siden av magen altså på høyden av navlen. Kjennes mest bevegelse på høyre siden, men også på den andre og når jeg ligger på ryggen, blir helt gal kjenner det nesten helle tiden og noen ganger gir det seg litt! Også er det en lang bulk på den siden. Hva kan det være? Skal til legen, men vil ha en ide 

jeg er jente og 19 å

Anonymkode: a09ca...072

Bra at du skal til lege, for det er vanskelig å si for oss som ikke kan kjenne på magen din. Det er lett å tenke bendelorm foreksempel, men det kan også være så enkelt som luft i magen. Jeg kjenner godt igjen følelsen du beskriver, og hos meg har dette vært forårsaket av store luftmengder grunnet laktoseintoleranse. Plagene var selvfølgelig større før jeg fikk avdekket intoleransen, men jeg har også hatt det etterpå fordi min mage generelt er mer sensitiv enn andres. 

Lykke til hos legen, det blir nok godt å få dette undersøkt og avklart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det kan vel kun være bevegelse i tarmen, det som betegnes peristaltikk. Tarmens oppgave er å bringe innholdet fra magesekk til rektum (endetarm) hvor det underveis suges opp næringsstoffer og tilbake kun er avfallsstoffer, galle og tarmsaft.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...