Gå til innhold

Skummel kombinasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt en del angst idag. Hadde glemt mine tabletter hjemme, så jeg fikk en risperdal av ei venninne. Dumt av meg, jeg vet.  Tok tabletten i 3-4 tiden. Jeg kom hjem og da tok jeg min vanlige dose med quetiapin uten å tenke meg om. Så leste jeg på nettet at en kombinasjon av disse medisinene kunne være dødelig. Er det grunn til bekymring selv om jeg tok dem med mange timers mellomrom? Hilsen bekymret 

Anonymkode: 16a45...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elina777

De kan fint kombineres

jeg ble tilbudt seroquel da jeg var innlagt og står allerede på xeplion som er som risperdal i injeksjon 

hvor har du fra at mixen er dødelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til bekymring. Helt ufarlig.

Når en leser på nett, er det viktig å vurdere kildene. Felleskatalogen er på norsk og en god kilde. Samtidig bruk av medisiner står det om under punktet "Interaksjoner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, elina777 skrev:

De kan fint kombineres

jeg ble tilbudt seroquel da jeg var innlagt og står allerede på xeplion som er som risperdal i injeksjon 

hvor har du fra at mixen er dødelig?

Okei. Det er godt å høre :) 

Jeg leste det på drugs.com. Burde kanskje vært mer kildekritisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kupton skrev:

Ingen grunn til bekymring. Helt ufarlig.

Når en leser på nett, er det viktig å vurdere kildene. Felleskatalogen er på norsk og en god kilde. Samtidig bruk av medisiner står det om under punktet "Interaksjoner".

Takk for svar:) Ja, må nok bli nøyere på hva jeg stoler på når det gjelder å lese på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...