Gå til innhold

Gravid ved hjelp av piller og hormoner


Palmeblad

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 år og har prøvd å bli gravid i et par år uten hell. 

Nå har jeg de fire av seks siste mnd blitt gravid med femar. Men har alle gangene mistet mellom Uke 4-7. Nå har jeg fått blodfortynnende og vaginale hormon tabletter som skal tas ved neste graviditet. 

Det jeg lurer på er om det er større sjanse for misdannelser og feil? Jeg tenker at det må være en grunn til at fosteret inne vil bli. At det ikke er liv laget. Eller? 

Vil jeg ha større sjanse med ivf, at det blir fullgått svangerskap, kontra å bli gravid med femar? 

Kjenner på at tiden går fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med alderen øker risiko for feil ved egg, embryo (fosteranlegget) og fosteret.

Feil ved egget kan hindre graviditet, feil ved embryo kan føre til abortabort og feil ved fosteret kan føre til utviklingsavvik.

Hva som gir deg best mulighet for graviditet vet jeg ikke, men ofte kan det være et lykketreff å bli gravid ved at et godt egg befruktes til vellykket graviditet. Det er tatt en del hormonprøver, vi jeg tro. De kan kanskje fortelle noe om dine sjanser.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...